sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

. 6 כיצד מתחוללת תפיסת הכרתו וראייתו של יחיד האדם ומצב איכותה משחר האנושות מתחוללת ומתרחשת הפנומנולוגיה של ההכרה האנושית . בכל נקודה במשך ההווה , בכל תופעה אנושית , רוחשת תפיסת מציאות הולמת המקיימת את היחיד ואת הקהילה בצורה בעלת תוכן - פעמים טובה יותר , פעמים כואבת וקשה , בהתאם למצבם במרחב . מרחב היחסים הפועלים מאפשר ליחיד לברור ולבחור את פעולותיו , מתוך ידיעה , הבנה וראייה של כוליותו הפתוחה , על היותו הזהה והאחר כאחד , בכך שכל בני האדם רוחשים באותה מרכבת חיים 103 הזהה בפעילויותיה אך שונה באיכותה מאדם אחד לאחר . הסובייקטיבי שבה פועל מתוך האינטואיציה הטבעית האנושית , השפה הטבעית של התופעות . האנוש יודע בהכרה מודעת ושלא מודעת על השבר , על ההתחלקות , על ההיפרדות , על היותו אונטולוגי , חי וסופי . האונטולוגיה היא איחוד והתחלקות נמשכים . מעבר בלתי פוסק בין בריאה וסופיות , חיים ומוות , בקיעה בלתי פוסקת של ה " יש " מן ה " אין " וחוזר חלילה . תנועות החיים הן משך של איסוף והיפרדות , התרחשות פנומנולוגיה היפרדותית , איסוף התחלקותי המורכב מאין - סוף רוחש יחסים פועלים . אנו חשים בזה רגע - רגע ויום אחר יום בקשת פעילותם המשולבת של הרגשות , החושים ושאר המחוללים . ניטשה 104 ראה את המרווחים בין תווי החיים , את החורים בנקודות השינוי והשבר , בהיפרדויות . מן המרווחים האלה , הלא - ברורים , השבריריים , משם פורצת הקריאה , פורצת צעקת 103 להבדיל מהמונדה של לייבניץ שהיא נצחית , הפלטפורמה הגנרית טעונה באיכויותיה הסובייקטיביות , ייחודיות וסופיות . 104 ניטשה , כה אמר זרתוסטרא , חלק ראשון , על בוזזי הבשר : " בשר אנכי כלי ואין דבר חוץ ממנו ; ונשמה איננה בלתי - אם מלה לדבר - מה אשר עם - הבשר . אין הבשר בלתי - אם שכל גדול , רב - ענין עם חוש אחד , מלחמה ושלום , עדר ורעה " . חלק שני , על הגאולה : " מתהלך אנכי בין בני - האדם כמתהלך בין שברי עתיד : זה העתיד אשר אשורנו אנכי " . חלק שלישי , המתרפא , פרק ב : " הכל נשבר , הכל ידבק חדש ; בית ' יש ' יבנה באין חליפות נצח , הכל נפרד , הכל שב ונפגש בשלום ; טבעת ' יש ' נאמנה לנצח " , פרוייקט בן יהודה , תרגם : דוד פרישמן .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help