sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:44

סתמית של בגד לתפיסתו של האר " י , אלא זהו ממד אונטולוגי , דהיינו היחיד תופס את עצמו ואת ממשות התופעות כעיוור החי במרחב , ותפיסתו את עצמו , לא כל שכן של אחרים , נשארת מדומה , עלומה וחרדה . גם לתפיסתי עיוורונו של האדם הוא בתפיסתו את התרחשות עצמו והתופעות סביבו על פי עקרונות הייררכיים - דואליים סיבתיים , המבדלים ומסדרים את חיי היחיד והקהילה בהייררכייה מעמדית ערכית תוך כדי בידול , חיפצון ושעבוד . זוהי ראייתו ותפיסתו של האדם שקוצצה והתעוורה מאכילת פרי עץ הדעת בעוד למזלנו , או בכוונת מכוון של סיפור גן עדן , עץ החיים ממשיך על פי טבעו את כוחו הטהור והמתמיד להשפיע באור אצילות אלוהית בהתרחשות התופעות בפועל . כלומר , עץ החיים עדיין פועם ופועל ביקום ובנו חיים . בידינו ובאחריותנו להחליף את התפיסה ההייררכית - דואלית סיבתית ( עור - מעטפת אשליה ) , המסתירה את אור עץ הדעת המאיר ומגלה לנו את מרכבת החיים בתפיסת המציאות החדשה שקונטרס זה קורא לה ( הרחבה בהמשך ) . כאמור , על פי השיטות הקבליות תפיסת התרחשות התופעות במציאות הממשית נובעת ובוקעת מה " אין " אל ה " יש " , מלשון ישות אלוהית המתגשמת ב " יש " ממשי דרך האור האלוהי הנשפך אלי עולם העשייה . רחל אליאור מתארת את הסימביוזה ביניהם : " ה ' אין ' וה ' יש ' , או האלוהי והגשמי , שני ההפכים הישותיים בהכרה האנושית , מתגלגלים לשני אופני הוויה אלוהיים , המשלימים ומתנים זה את זה במחשבה הקבלית , ולשני ניגודים כפולי משמעות המתנים זה את זה במחשבה החסידית . ה ' אין ' הוא מקור כל ישות בהוראתו האלוהית , אולם הוא אף התגלמות האינות , בחינת אין ואפס , בבחינתו האנושית . ה ' יש ' מתפרש הן מלשון ישות במשמעו האלוהי , הן בהוראתו הארצית כהוויה גשמית וחומרית . 47 יש מקובלים הסוברים שזה היה עץ אחד של חיים ודעת השזורים בהרמוניה ולאחר האכילה נפרדו ועץ הדעת עומעם והוכהה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help