sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:129

שאר המחוללים , כמו " תנועה " , " שכל " , " הכרה - טהורה " , " אופי " , " התנהגות " וכו ' . כוליותם הפתוחה והרוחשת של האנוש ושל קהילתו היא המבקרת והמייצבת את תפיסת המציאות ההולמת אותם במצבם במרחב לאורך כל ההיסטוריה האנושית עד הלום . בתפיסת המציאות המושתתת על עקרונות הייררכיים - דואליים סיבתיים , ככל תפיסה תאולוגית דתית , מושג ה " שלמות " הוא תואר ל " עצם " הראשוני , סיבת הסיבות , האלוהים , כך שהתפיסה מנכיחה בפועל בבני האדם את השאיפה , שקיקה לאותה " שלמות " ( בהיותו צלם אלוהים ) כערך המכיל בתוכו את ממד ה " כוח " ( כספי , מעמדי - חברתי ) כחלק מאותה " שלמות " . בימינו , החברה האנושית עדיין תופסת את המציאות באופן הייררכי - דואלי סיבתי , היא עדיין חברה מעמדית , אשר יחידיה מחונכים מהגיל הרך " לטפס ולעלות " , " להצליח " , לפחות במובן המעמדי , תוך הבטחה לעוצמה , ביטחון ואושר . במשך חייו היחיד יוצר או רוכש את הנאותיו , מטפל באושרו - עיצבונו , מתוך שאיפה ליותר ביטחון ושליטה , עד כדי אטימותה של כוליותו לאחר ; " אני " והזר . עד כדי התעלמות מה "לא תרצח " . הדואליות והסיבתיות מחוללים את העיוורון להיותנו במרחב משותף עם אחרים , להיות הזהה בינינו , מרכבת חיים , גדול לאין שיעור מהשונה בינינו . בתפיסת התופעות כרוחשות בהווה הנמשך והמשתנה אין " שלמות " או " ניצחון " , אלא שקיקה לדרך חיים של כבוד הדדי ושיתוף בסביבה אוהבת , תוך הכרה וקבלה של אנכי היחידני הרציף , באיכויותיו הסובייקטיביות ובאפיוני ספירותיו הקונקרטיות . זוהי תפיסה המאפשרת ליחיד לברוא וליצור בעשייה בפועל בסביבת חיים הוגנת . לכן , עקרון הצמצום ( להבדיל מסיגוף ) , כמו ליהנות הרבה מהמעט , הוא עיקר גדול בתפיסת המציאות על - פי עקרון המשמעויות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help