sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

מעורבבים ה " טוב " וה " רע " , כדברי ישעיה הנביא , " יוצר אור ובורא חשך עשה שלום ובורא רע אני יהוה עשה כל אלה " . הם , " טוב" ו " רע " , משתלשלים מטה באופנים שונים דרך מערכת קשר שלובה והייררכית בין הספירות הקבליות , כאשר מידת הדין רוחשת - פועלת ללא הפסק דרך ספירות גבורה ומלכות , ומידת החסד דרך ספירות חסד , הוד , תפארת ומלכות . המקובלים ראו בחטא האכילה מפרי עץ הדעת על - ידי חוה " אכילה במחשבה " בפועל גם על - ידי אדם . אליבא דתפיסתם , זו הייתה נקודת השבר והפירוד בין האדם ונשמתו הכללית העתיקה המאוחדת בראייתה עם אור האצילות העליון , לבין אדם העומד ברשות עצמו , מתנתק משטף ראיית החיים האלוהיים . לתוכה חדר למרחב המציאות הממשית עם אור האצילות - האלוהית , העיוורון והרע בהתגלמותו . יש שראו את הספירות כ " נטיעות " בגן שאפשרו לאדם הראשון , טרם חטא האכילה מעץ הדעת , להתחולל באצילות הספירות המאוחדות , ובאחת נותקה , צומצמה , קוצצה והופרדה אחדות הנטיעות ( ההרמוניה בין עץ החיים לעץ הדעת ) , הספירות , וצומצמו ראייתו והבנתו של האדם את התרחשות התופעות במציאות הממשית בטבעה האלוהי . חביבה פדיה מראה דרך קבלת האר " י שחטא האדם הראשון "שאב מהאדם את אורו ונתן לו את עורו ... והאדם יהיה נתון מלכתחילה בתוך סד ובתוך מעטפת של ' חוסר הכרה ' או תודעה שטחית שהם - הם לבוש קליפת נוגה " . ההחלפה בין " כותנות אור " שעטפו את צורתם של חוה ואדם לפני חטא האכילה ל " כותנות עור " , איננה רק הורדה והחלפה 44 ישעיה מה , ז . 45 כאמור , " ועץ החיים בתוך הגן , ועץ הדעת טוב ורע " , בראשית ב , ט . יש מקובלים הרואים עץ אחד , איחוד ליכודם של הספירות לפני האכילה , והפרדתם לאחר השבר שהיה טמון מלכתחילה . ראו בהמשך עמ ' 45 הסבר למושג " הנשמה הכללית העתיקה " . 46 חביבה פדיה , קבלה ופסיכואנליזה , ידיעות אחרונות , , 2015 עמ ' . 55

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help