sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:80

במובן הגנרי . בתואר " טוב " אני כולל את מה שאני חש ( מרגיש ) בוודאות שהוא מועיל לי באותה עת . בתואר " רע " , לעומת זאת , אני כולל את מה שאני חש ( מרגיש ) בוודאות כי הוא גורע ממני כלשהו באותה עת . מרכבת חיים מזהה " מועיל לי " באופן שמוסיף לאנרגיית החיות שבי באותה עת , ומזהה " גורע ממני " באופן שמצמצם את אנרגיית החיות שבי באותה עת , כאמור : " היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע " . למשל , כולנו מכירים ויודעים שהחושים בספקטרום של " הנאה - כאב" הם סובייקטיביים - אישיים וייחודיים . יש אלו הטוענים , לתפיסתם , שאין חוקי טבע בדבר , אך תורת המחוללים מגדירה ומסבירה את אופן פעילותו של מחולל " הנאה - כאב " ליצירת ערך סובייקטיבי לפעילות חושית בפועל , באופן גנרי הזהה לכל יחיד חי . השוני והייחודיות בטעמים , על אף הדמיון בהם בין אנשים שונים , נובעים מכך שהמחוללים השונים , אפיוני התנועה , לא רק נמצאים בסינרגייה הדדית ייחודית זה עם זה לכל יחיד חי , אלא גם מכך שאיכותו ( Min - Max ) של המחולל הספציפי שונה מאדם לאדם . אמנם לכל יחיד חי יש אותם עשרים אפיוני חיים , מחוללים ופועלים גנרית באופן זהה להגשמת תכליתם , אך איכותם שונה מאדם למשנהו , כך שהאינטראקצייה בין עשרים האיכויות הייחודיות מאפשרת לאפיין אדם יחיד באופן ספציפי , כפי שבתורת הגנום הייחודיות כבר נמצאת באיכותו של כל אלל וגן . תופעה זו מאפשרת את ריבויי הייחודיות , וקיום ה "ייחוד ואיחוד בריבוי " . דהיינו : חיים של למעלה משמונה מיליארד בני - אדם שכל אחד ואחד הוא יחיד במהותו , מאפייני הנאתו ואושרו הם בעלי הגדרה ועוצמה סובייקטיביות פנימיות , והוא רוחש בהם בפועל אל מול חוויותיו וממדי אושרו - עיצבונו . 97 ורסייה לשפינוזה , ראו : אתיקה ( תרגם : י ' יובל ) , תל - אביב , 2003 חלק ד ' , הגדרות , 2 – 1 עמ ' . 282 98 בראשית ג , כב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help