sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:41

אחריותו של האדם היחיד ( או הקהילה ) למעשיו ומעלה לאין - ספור את שאלת ה " למה " . למה צדיק ורע לו ורשע וטוב לו ? למה אין הצדק האלוהי מתממש בפועל ? למה בעבר ובעתידו של אותו עבר , בהווה , נעשים מעשי פשע , הרג וטבח בבני אדם חפים מפשע , משנאה וגזענות על - ידי בני אדם " נזר הבריאה " , צלם אלוהים ?! למי ניצוץ נשמתו הקדמונית סובלת יותר - לפושע או לקרבן הפשע ? לרוצח או לנרצח ? הכיצד בתפיסת עולם הרואה את החיים נעים ופועלים מעבר להווה ולעתיד , מעולם חומרי לעולם רוחני , לעולם הבא , ואוחזים בגלגולי נשמות ? וכבר אמר בדור האחרון הרב שך , ליטאי מתנגד חסידי בתפיסתו , שטוב יותר שהיו היהודים הנרצחים ולא הרוצחים , וכנגדו עמד ניצול מחנה המוות ק . צטניק ואמר שלא אלוהים יצר את אושוויץ ולא השטן , אלא אנחנו , בני האדם . התפיסה הקבלית מעצימה את תפיסת היחיד את עצמו אל מול סביבתו בהיותו צלם אלוהים , " ויברא אלהים את האדם בצלמו בצלם אלהים ברא אתו " . מזה משתמע שלאל הפועל הבלתי נתפס יש צורה ומהות , שהאדם נברא ונגזר ממנה , ומתאפיינים צורתו ומהותו של יחיד האדם באמצעות אור האצילות האלוהי המתגלם במיצוע הספירות ( "באותו צלם הוא גדל , באותו צלם הוא מהלך " . ( מעמדו של המאמין הקבלי - מיסטי מתחזק ומתגבר בעיני עצמו בהיותו תופס עצמו פועל בשיתוף האל במלאכת הבריאה . 38 הרמב " ם , כבר בפתיחה של מורה נבוכים , אומר : " ואילו צלם נקראת הצורה הטבעית , דהיינו , העניין העושה את הדבר לעצם ולמה שהוא . וזאת אמיתותו באשר הוא הנמצא ההוא " , מורה נבוכים א , אוניברסיטת תל - אביב ( תרגום : מיכאל שוורץ ) , פרק א , עמ ' . 29 39 בראשית א , כז . 40 זהר , חלק ג , קד ע " ב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help