sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:124

היסטורית , כתופעה שעשוייה להתפתח ולהגיע לרמת דתית חדשה , להשראה חדשה , למשהו שעדיין נבצר מאתנו להגדירו " , 140 וממשיך וקורא : " ותהי - נא אזננו כרויה אל הקול החדש הבוקע ועולה ומבקש להישמע : הלוא הוא אותו קול . שמי שמאמין באלוהים - כפי שאני מאמין - ימצא בו המשך ורצף לקול אשר נשמע בסיני " . 141 אותו הקול " אנכי " בסיני הוא אותו אנכי בשמים ובארץ כפי שהנביא יחזקאל אומר " חי אני נאם אדני יהוה " . 142 חי אני - עצמי , אנכי הדיבר האלוהי . מרכבת חיים , אפיוני הספירות המחוללות את כל התופעות הרוחשות כאן עכשיו , אין - סוף תופעות סופיות במרחב , מממשות עצמן בטבע הטובע בים המשמעויות הפועלות , מרחב היחסים הפועלים , תופעות חיות ייחודיות , זוהרות ונצחיות בהווייתן , אני - עצמי , אנכי , החי מסע אחד , יחיד , בזמן ההווה בנצח . התפיסה הדתית מסורתית מדברת ללא הפסק עם מושגי האלוהים , עם אלוהים , אך תופסת אותו באופן אנתורופומורפי נבדל ( בעיקר זכר ) , ואיננו ניתן לשיעור . תפיסה זו הביאה את כלל קהילות האנושות עד הלום . זאת , בעוד תפיסת המציאות כאפשרית ולא הכרחית , ממשיגה את האלוהות כאפיוני ספירות המהווים אפיוני תנועת חיים , הפועלים כתופעות הבוקעות מ " אין " אל ה " יש " וחוזר , רוחשות בהווה הנמשך והמשתנה עד סופיותן . התפיסה החדשה טובה לא רק לאותם המאמינים בקול אלוהים שדיבר בעבר בסיני , אלא גם למי שאינם זקוקים לאשרור בלתי פוסק של אמונתם בפעילותיהם , אך מודעים לקולם כאנכי כאן עכשיו לאורך דרכם עד לסופיותם , למסעם האחד והיחיד בנצח ; על היותם שותפים קטנים וזערוריים בתופעות הטבע במרחב היקום , ועל כך די להם להסכים שקיימת אפשרות ללוגוס מכונן . על עצם האפשרות לאלוהי מבלי להמשיגו כלל , מספקת ההודיה ב " השבח לאל " בקול 140 גרשם שלום , דברים בגו ב , עם עובד , תל - אביב , , 1976 עמ ' . 594 141 שם , . 596 142 יחזקאל יח , ג .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help