sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:29

לפי תפיסתו , האל אינו אל מתכנן - מארגן את תכלית הדברים בטבע הפועל , אלא תכלית הדברים מצויה כבר בתוך הדברים עצמם . אנו יכולים להתדיין בתאולוגיות מושגיות ובמהות האל , דרך התבוננות בפעילותו המתמדת בעולם הממשות האונטולוגי , כאשר התכונות המושגיות , הקטגוריות , מאייכות את ה " ישים " הממשיים , בעולם התופעות . לכן דבר - מה מסוים הוא " מה שהנו " מתקיים במקום ובזמן עם מהות וכמות , כפועל ונפעל עם איכות וביחס לעצמו וסביבתו . לתפיסתו , עצם הדבר , " מה שהנו " מתואר על - ידי תשעה אפיוני - מושגי מציאות , דהיינו הקטגוריות המוכלות מתארות את עצם התופעה הממשית . עשר הקטגוריות : . 1 עצם - למשל : סוקרטס . 2 כמות - ארבע אמות , 68 קילו . 3 איכות - האיך - סמיך , לבן . 4 הביחס - הקשר , כפול , בכוח . 5 מקום - האיפה - בשוק . 6 זמן - המתי - היום ב - 8 : 00 . 7 מצב - עומד , שוכב . 8 צורה - קניין - להיות בעליו של דבר - מלבוש הנפש הוא גוף , בפועל . 9 פעיל - לפעול - אוסף . 10 נפעל - סביל - נאסף 26 אריסטו , קטגוריות , 1825 - 27 וכן טופיקות , . b 20 - 23103 27 לתפיסת אריסטו ניתן גם לתת הסבר שלם לתופעה באיחוד ארבע סוגי סיבותיה : הסיבה החומרית ( הדבר שממנו הוא עשוי ) , הסיבה הצורנית ( הצורה - מהותו של דבר ) , הסיבה הפועלת ( מה שהביא את הדבר לידי קיום ) והסיבה התכליתית ( לאיזו תכלית נעשה הדבר ) .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help