sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

ממנו , נצחי ביחידיותו , היודע ( " דעת " מלשון דעה , " דע לך " ) באופן סובייקטיבי - קונקרטי " טוב " ו " רע " . 122 וחוזרת ואומרת " נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך " , 123 " נתתי לפניך " מציג את אפשרות הבחירה בין " טוב " ו " רע " , " הברכה והקללה" הקיימים במציאותך . ולכן , " ובחרת בחיים " - הבחירה הסובייקטיבית של " טוב " ו " רע " בהתאם לתפיסת מציאותו של היחיד , היחידני , הנצחי , המהווה חוליה מחברת במשך החיים המשתרג ומונחל לצאצאיו . אנכי , לא במובן של אנוכיות נרקיסיסטית - אגואיסטית כמקובל , 124 אלא במובן העצמי הפנימי , העצם המדבר , אנכי בעצמי שומר , דואג ואחראי לחיותו , להיותו ' מה שהנו ' - " כאחד ממנו " - כייחוד ואיחוד בריבוי , גם בראיית המציאות האונטולוגית כהתרחשות טרנסצנדנטית , בהיות כל " יש " אונטולוגי , מהכרח טבעו ומהותו , התרחשות סובייקטיבית . הטרנסצנדנטיות נגלית ונראית בתופעה הסובייקטיבית קונקרטית , הסובייקטיביות היא המאירה את הטרנסצנדנטיות , בחי , באנוש , באדם החווה , הרואה והתופס את מציאותו בהתאם למצבו במרחב . ללא הסובייקטיביות הקונקרטית של התרחשות התופעה לא הייתה קיימת התופעה מלכתחילה , ובהכרח גם לא התרחשותה הטרנסצנדנטית . עצם התרחשותה של תופעת האדם , האנוש היחיד החי , ה " אני " הרציף היחידני , הנצחי ביחידיותו , היא - היא אור התגלמות טרנסצנדנטית של ההוויה 125 " כאחד ממנו " . 122 אומר הרמב " ם : " ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי ערמים הם " ( בראשית , ג ז ) לא נאמר : ותפקחנה עיני שניהם ויראו , כי מה שראה קודם הוא מה שראה אחרי - כן . לא היה לו מעטה על העין והוסר , אלא שבא לו מצב אחר בו חשב למגונה את אשר לא חשב למגונה קודם " ( מורה נבוכים א , פרק ב , עמ ' . ( 34 123 דברים ל , יט . 124 תמיד קיימת מידה של אנוכיות בשמירת ה " אנכי " היחידני הרציף , ה - , self - organization גם כאשר הדבר כרוך בפיקוח חיי נפשגוף היחיד . לא קיים פיצול בין " אני " ו " עצמי " , כאמור , או בין " רוח " , " נפש " , " חיה " , " יחידה " , זוהי " אנכי " האחת , הייחודית הנצחית . 125 י ' עתי , הגיונות אמסטרדמיים , דברי הימים , תל - אביב – יפו , , 2013 עמ ' . 111

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help