sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

גרשם שלום מציין בספרו דברים בגו א , שגם בהתפתחות תורת הקבלה היו שהתנגדו לפרשנות אפוקליפטית של סדרי בריאה והחזיקו בעמדתו של האמורא שמואל שחי בבבל במחצית הראשונה של המאה השלישית . עמדתו מובאת תכופות בתלמוד : " אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד " . 117 שמואל ראה שהשינוי לא יהיה בתופעות עצמן אלא בתפיסת המציאות שלנו את התופעות . זהו המהלך הנדרש מאתנו מדרך התרחשות מציאות חיינו . להתיר את הקשרים החזקים והלופתים של התפיסה ההייררכית - דואלית סיבתית , לתפוס את המציאות על חירותה וסופיותה , לפתוח את אופקי הראייה שלנו אלי עולם פועם חיים השלובים זה בזה , תלויים זה בזה לחירות חיותנו . אנחנו יחד משמע אנכי קיים , היא הפנמת התרחשותי עכשיו , בהווה . בוקעת בבריאתה מה " אין " אל ה " יש " , עכשיו אנכי . אנכי 118 ההווה מהכוח - אור האלוהי , הנצחי , הזורם ושופע דרכי , קשור בזיקה למאור הפנימי המעניק לכולנו את אשר לנו כאמור " קוי יהוה יחליפו כח " . 119 עכשיו אנכי תופס את העבר , עכשיו את העתיד . עכשיו הסמכות אומרת " אנכי יהוה אלהיך " , 120 עכשיו היא רוחשת גוני אורה הגנוז ואומרת את אשר אמרה בסיפור חוה ואדם : " היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע " , 121 דהיינו " היה כאחד ממנו " - יחידני שאין אחר 117 גרשם שלום , דברים בגו א , עם עובד , תל - אביב , , 1976 עמ ' . 172 118 אומר הרמ " ק ( אור נערב , עמ ' יז ) שהרמב " ם פירש בהלכות יסודי התורה פרק ראשון את " אנכי יהוה אלהיך " - " יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל הנמצאים " . הרמ " ק מפרש וטוען שזוהי ידיעה ממש והשגת האלוהות כפי יכולת האדם היחיד הסובייקטיבי . 119 ישעיהו מ , לא . להרחבה ראו : מ ' בובר , בסוד שיח , ביאליק , ירושלים , , 2007 עמ ' . 86 – 84 120 שמות כ , ב . 121 בראשית ג , כב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help