sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:153

תופעות סופיות מרהיבות בהתרחשותן . מורה אנכי נותן לנו את הבחירה בין " טוב " ל " רע " יחד עם קבלת האחריות למעשינו . קבלת הבחירה לא פשוטה ליישומה בפועל מאחר שהאנושות לימדה עצמה שלא לקבל אחריות ולהעתיקה לאחר , לקהילה ולמוסדותיה , לקהילות אחרות ולאלוהים . לאנוש ולקהילתו יש אפשרות אחרת , לקבל אחריות ישירה על חייו ועל קהילתו אם ברצונו לשרוד כמין מן החי על כוכב האדמה . מורה אנכי מלמד אותנו שהממשות היא אימננטית - טרנסצנדנטית , ואין ביכולתנו כ " יש " משתנה וסופי לפעול בעולם מטפיזי . אין לאנוש פתרון ממשי - מעשי שינבע מהמישור המטפיזי . התפיסה הקבלית של " זמן גאולה " היא תפיסה המחפשת דרך אל קץ הימים המבטלת את ההיסטוריה האנושית , את הניסיון האנושי ומקבעת את קיצה . במטא היסטוריה של האנושות הפתרונות המעשיים הם אנושיים , ממשיים ופוליטיים , כפי שחווינו ואנו חווים כיום , ולכן מורה אנכי מאפשר לנו לנוע בזרם משך התופעות תוך כדי קבלת אחריות לבריאה , יצירה ועשייה , של חברה אנושית שוויונית , משתפת בסביבה אוהבת . מורה אנכי מסיט את מסך ערפל העיוורון מאנכי אלוהי העלום , מתקן , מגלה , מעיר ומאיר אור ראייה בהירה , שלווה אצילית וקדומה , אור בראשית חדש ומחדש אלי יחיד האדם והקהילה , אל בן אנוש חי , אנכי הכואב ואוהב כאן עכשיו . ידיעת אנכי היחיד הרציף כרוכה בלימוד אפיוני הספירות כאפיוני תנועה הרוחשים בהווה חיים . ידיעת האפיונים מאפשרת ליחיד הסובייקטיבי להבין את איכותו - מהותו כישות אחת בלתי מתחלקת הנמצאת ברשות עצמה ואחראית לפעילויותיה . אין תכלית אחת לאדם או לכל תופעה . אנו רבי תכליות . אין " שלמות " ליחיד האדם עם עצמו בהיותו " יש " המשתנה באיכותו ואין " שלמות " באופן אובייקטיבי חברתי . גם ידיעת והשגת המעלות השכליות , תפיסת המושכלות במדעי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help