sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:152

של אחרים . האנוש נאבק יום - יום על קיומו , חי בחברה מבוהלת ושסועה , מהולה בחרדות ופחד . יותר מכך , בחוויות המיסטיות הדתיות , המיסטיקנים שואפים לחוויה מאחדת עם האל , חוויה שאיננה ניתנת להגשמה מעצם הגדרתם את אי השגתו , את ייחודו ואת עצמותו של האל בתפיסה האנושית . החוויה היא תמיד טרנסצנדנטית בתוך וכחלק זורם במשך ההווה , בטבע הטובע , ואיננה כרוכה באיון אנכי . הרצון לאיין את אנכי ולהיטמע באל איננו אפשרי , מאחר שהוא מהנמנעים , מאחר שאין אפשרות גם לאיין את אנכי ובאותה עת גם לדעת את חוויית ההטמעה באלוהי . תפיסת המציאות כאפשרית ואיננה הכרחית מרחיבה ומעמיקה את נשגבות מושג האלוהים , ואיננה מלבישה את האל בתפיסת מציאות אנושית הסוחרת את מציאותה וחייה להגשמת " שלמות " או " ניצחון" כלשהו במציאות החיים הממשיים בפועל . במציאות שהיא אפשרית ואיננה הכרחית , מרחב התרחשות התופעות , ובהן האדם , האנוש , מאפשר לאדם ולקהילתו להשיג ולממש את הגאולה מהעיוורון כאן עכשיו , כדברי הנביא החוזה : " והלכו גאולים : ופדויי יהוה ישבון , ובאו ציון ברנה , ושמחת עולם , על - ראשם ; ששון ושמחה ישיגו , ונסו יגון ואנחה " . 193 מורה אנכי בא לתקן את השבר בתפיסת האדם את התרחשות התופעות ומבלי לעקר את אפשרות האלוהי . מורה אנכי , מראה לנו שהתופעה היא ממשית , רוחשת ופועלת כאן עכשיו עם כל הכוחות השלובים , חזקים יחד עם חלשים ( כוחות הטבע ) במרחב אימננטי של יחסים פועלים , משמעויות פועלות , מרחב שפת הטבע הטובע המפציע בתופעותיו מה " אין " אל ה " יש " וחוזר חלילה , באין - סוף 193 ישעיהו לה , ט – י .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help