sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

ברם , בימינו , בין שמדובר בחילונים שאינם קושרים חייהם באמונה או דת כלשהי , ובין שמדובר ביחיד כמאמין חילוני , דתי , נוצרי , יהודי , מוסלמי , הינדי , בודהיסט או אחרים , עדיין האיחוי בתפיסת מציאותו של האדם היחיד וקהילתו נעשה דרך עוגן אלוהי - מיתי או דרך סמליות - מטפורית , הייררכית - דואלית סיבתית . אין בכוונתי לתאר את ההתפתחות ההיסטורית של התפיסות המיסטיות - קבליות ביהדות , בנצרות , באסלאם ובדתות אחרות . הרי על זה כבר נכתב למכביר בספרות הביקורת לסוגיה . יש בכוונתי להראות ולהציע התבוננות רדיקלית חדשה של איחוי תפיסת המציאות , שאיננה מושתתת על הייררכייה בהתרחשות התופעות ואיננה מעוגנת בבסיסה בתפיסה דואלית סיבתית . אראה כיצד התפיסה החדשה רואה את איחוי המציאות דרך דיאלקטיקה רדיקאלית חדשה בתוארי מושגי הספירות הקבליות . תפיסת המציאות החדשה מבארת את התרחשות התופעות ללא עוגן אלוהי מיתי , אך אוחזת באור הטרנסצנדנטי את התקווה לאנושי . היא איננה הסבר לכול , אך היא מציעה ראייה עמוקה ורחבה של מרחבי ההכרה , המאפשרת להסביר את התרחשות התופעות מבלי " להביא" אלינו את האל כהסבר להתרחשות התופעות , ייחודיותן והשתנותן . אין התפיסה החדשה מחריבה עולם ישן , ולפיכך כאמור גם חוקי הטבע הידועים פועלים בה וגם אפשרית בה התקווה של " המעבר " , של אלו אשר עדיין אוחזים וזקוקים ל " עוגן " המיתולוגי . ולכך קונטרס 7 כמו עבודותיהם של גרשם שלום , יוסף קלוזנר , וילי שטארק , י ' תשבי , משה חלמיש , משה אידל , רחל אליאור , יהודה ליבס , חביבה פדיה ואחרים . 8 להבדיל מ " טרנסצנדנטאלית " שהיא המשגה של חוויה הנתפסת כרוחשת מעבר לממשות האונטולוגית , כחוויה דתית מיסטית בעוד חוויה המומשגת כ " טרנסצנדנטית " , החווה תופס אותה רוחשת בתוך וכחלק משתתף בתופעה , בהתרחשותה בממשות , במרחב התופעות . זוהי התחברות לאימננטיות של הטבע הטובע , ופנים רבות לה כמבואר בהמשך .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help