sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:150

עיקרי מורה אנכי - אפיוני מחוללי ספירות התנועה - מרכבת חיים , אינו מצמצם או חלילה מגדף את אפשרות האלוהי , אלא להפך - מרומם ומרחיב את הנשגב והנישא ואת מופלאות הטבע הטובע , בכך שיש ממשות ומציאות והיא באחריותנו , וטוב שכך . כל שכן , אין בעיקרי מורה אנכי עבודה זרה , כי אם להפך - זוהי קריאה לתפיסה שאיננה נשענת לצורך קיומה ואושרה על אל - לוגוס , אלא רואה את חידוש העולם בכל רגע ורגע בהתרחשות התופעות , בהיות אנכי חי בהווה הנמשך ומשתנה . " הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה " , 190 ואפשר לקרוא את קול דברי האל למשה ' הלא על כי אין אנכי בקרבי מצאוני הרעות האלה ' וממשיך ואומר " ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה כי פנה אל אלהים אחרים " , דהיינו גם לעתיד לבוא אנכי אסתיר פניי , ואכן כך היה עד הלום . דהיינו , כל עוד היחיד לא יודע את עצם עצמו , את אנכי הפועל ורוחש את מהותו בכול עת , יחיה בשעבוד ובעיוורון . הרמב " ם , לתקופתו כהייררכי - דואלי סיבתי , הסביר לשיטתו ולתפיסתו את כוונתם של חז " ל במימרה " דיברה תורה כלשון בני אדם " , "לומר שהתורה מדברת בלשון המותאמת להבנת ההמון - לכן אין להבין את דברי התורה כפשוטם " . 191 ממקום תקופתו ותצפיתו על החברה האנושית , הרמב " ם עדיין נאבק בייחודיות האל האחד והבלבדי אלוהי ישראל , בקיבוע ועיגון האמונה האברהמית של אל יחיד מכונן , האמתי והיחיד אל מול אמונות אחרות כמו האסלאם והנצרות . הדבר נעשה לפניו על - ידי משה בסיפור התנ " כי על - ידי שחרור עבדים ישראלים - עברים והעברתם מסע חינוך לאמונה באל יחיד ובלבדי כנגד התפיסה האלילית , בעיקרים מכונני חברה כעשרת הדיברות , ובקודקס של 613 190 דברים לא , יז - יח . 191 רמב " ם , מורה נבוכים א ( תרגום : מיכאל שוורץ ) , אוניברסיטת תל - אביב , , 2002 פרק כו , הערה , 2 עמ ' . 62

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help