sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:16

ונוסף על כך גם את הצורך , את השקיקה ( בין שהיא בהשהיה , בין שהיא שארית עודפת ) , לאיחוי תפיסתי הולם של התרחשות התופעה בממשותה הפועלת . בעוד התוכן והצורה של המושג נעקרים , נעלמים , עדיין נשאר ה - self אוחז בשארית , נופל אל תהום הממשות הריקה . סלבוי זיז ' ק מראה כיצד הנצרות הציבה לנו את דמותו של ישו כ " סובייקט שאמור להאמין " , כנקודת אחיזה , כנגיעה ' סיסטינית ' , מגע האל בהתרחשות , בתופעה , בחיים הממשיים עצמם . גם גרשם שלום מראה את הצורך באיחוי המציאות בראייה המסורתית הדתית - יהודית , בשילוב תורת הקבלה בעיגון " האמת המוחלטת " דרך גורם מתווך כמו אברהם או נביא כמשה , דרך מתווכים חכמים בתורת הסוד כמו אברהם בר חייא , ולאחריו במאה ה - , 13 כותב ספר הזהר משה די ליאון ואחרים . מהם מהדהדת המשגת האלוהות כ " לבוש " , הן כאדם הן כקול , אות או אותיות השרויות וטובלות באור הישר האצילי - אלוהי הקבוע , העצם הבלתי מתחלק . לאחר תקופת האר " י ( המאה ה - 16 ) תהליך האיחוי הקבלי פרץ והתפשט להמשגות וסמלי משנה בשיטת עבודתם של מקובלים ומיסטיקנים יהודים ולפיתוחה של קבלה מעשית בקהילה ובקרב יחידיה . במחצית השנייה של המאה ה - 20 הפעילות הדתית - המסורתית היהודית נפתחה והכילה פעילות קבלית מעשית , השלובה במסגרת המסורתית של קיום מצוות ואיסורים על פי ההלכה , ותפיסת האיחוי הייתה הולמת ו " שלמה " בין הטקסט המקודש לבין פרשנותו המסורתית . ואולם , מהר מאוד , החל בשנות השבעים של המאה ה - , 20 התפתחו ערוצי פרשנויות משנה ולמידה , שהעצימו את תוקפן של תפיסות סכולסטיות - משיחיות יחד עם העצמה אחרת של מקובלים חדשים השולבים בעבודתם הקבלית - מעשית דיאלקטיקה שיווקית עכשווית ההולמת את תפיסת חברי קהילתם , עד כדי יצירת " תעשייה " של לימוד וחיים על פי הקבלה המודרנית . 6 סלבוי זיז ' ק , הסובייקט שאמור להאמין ( תרגום : דבי אילון ) , רסלינג , תל - אביב – יפו , , 2004 עמ ' . 116

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help