sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:55

ב . התנועה בהתייחסות לתנועה אחרת . היחס מאשרר ממשות ל " תנועה - פעולה " - " אנחנו יחד , משמע אני קיים" " אנחנו יחד , משמע אני קיים " ' יודע ' החלקיק עוד טרם תנועתו . עוד טרם תנועתו - פעולתו כגל או כחלקיק , הוא ביחס עם האחר , מתקשר פנים אל אחר , פנים אל פנים במרחבים מקומיים ויקומיים . היחס בינינו מאפשר לנו לבחור בפעולה ממשית וקונקרטית לכל אחד מאתנו , לחיות את חיינו על פי איכות פעילויותינו , פעילויות חיים . וגם היא , איכות פעילויותינו , חיינו , יכולה להשתנות בהתאם לתפיסת המציאות המשותפת של הקהילה שאנו חיים בה . תפיסת הקהילה המשותפת מאשרת לנו אותנו , יחידי הקהילה , וגם את ממשות התופעות , היינו המציאות . אנו רואים זאת בהיסטוריוגרפיה של האנושות , בדרך התחוללותה של ההכרה האנושית ומתהליך ההשתנות של תפיסת מציאותה . אך עדיין קהילות בני האדם ויחידיה חיים במבנים חברתיים הייררכיים ותופסים את התופעות באופן סיבתי ודואלי . אנחנו לא לבדנו בעולם , " אנחנו יחד , משמע אני קיים " גם ביחסי לטבע ולסביבה הגומלים ביחסם אליי . לא קיימת " תנועה - פעולה " ללא יחס . בעודנו מתייחסים זה לזה , אנו מאששים ממשות עצמנו זה לזה , יחד מתקשרים ומשוחחים איש עם רעהו , " אנחנו יחד , משמע אני קיים " . ומנגד , כשאנחנו לא יחד , לא ביחסים זה לזה , משמע לפחות אחד מאתנו לא קיים . אין לנו אפשרות במציאות הממשית לדבר ולהרגיש אותו , הוא רק זיכרון הווה בהכרתנו - הוא מת כי הוא תופעה סופית ככל התופעות הממשיות . אך זיכרוננו החי עדיין מתייחס אליו ומדמה אותו בדרכו של כל אחד מאתנו . 62 גם ללא תפיסת האנוש את תופעות המציאות , קיים מרחב אימננטי מלא ביחסים פועלים בין " ישים " , המאפשר את התרחשותן של תופעות ממשיות , כמבואר בהמשך . " החי , הצומח והדומם " ( חלוקה על פי התפיסה הקיימת ) מאשררים זה לזה את ממשותם כתופעה . גם תורת המיתרים המאחדת את הגרוויטציה עם הקוואנטים מאפשרת את הבחירה בתופעת החומר .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help