sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:54

בין לפחות שני " ישים " אונטולוגיים . קיימת תקשורת , גם אם היא לא מודעת או ישירה , המשפיעה על שניהם בהדדיות . " אנחנו " מאששים זה את זה . יש " ידע " הדדי על קיום ה " יש האחר " אל מול ה " אני " . ללא היחס , ללא ה " אחר " , ללא ה " אנחנו " - אין " תנועה - תופעה " . ברם , אנחנו ביחסים בלתי פוסקים מרגע מצת החיות . כבר ביחס הראשיתי בין שתי תנועות יחידות מתקיים אשרור הממשות ההדדית ביניהן . מעצם קיום אפשרות פעולה ממשית כבר קיים המידע המאשרר הדדית , המאשש את ה " יש " זה לזה . אנו מקיימים יחסים ומאשררים לנו את ממשותנו כל הזמן . אנו רוחשים ביחסים בלתי פוסקים ; מרמת הגן והאלל , בין איבריי לבין עצמם , בין איבריי לביני , ביחסיי האישיים , החברתיים והסביבתיים , החי והצומח סביבי . ללא " הם " , ללא ה " אחר " , לא הייתי " אני " יודה , יחידני ורציף , חי ובועט את חיי כייחוד ואיחוד בריבוי . " אנחנו יחד , משמע אני קיים " . האיחוד עם בני מיני , תקשורת - שפה עם עצמי ואחרים שבי , לא פוסקים לאשרר לי את ממשותי וממשותם . יחדיו אנו תופסים ומאשררים זה לזה את פשר התופעות , את פשר חווית הממשות , אשר פעמים רבות גורמת לכאב וסבל , ובפעמים אחרות מציפה תחושה שה " אנחנו " מרגש , עוצמתי , נשגב ואוהב . לתפיסה זו של הממשות , " אנחנו יחד , משמע אני קיים " יש השלכות ממשיות על התרחשותה של אתיקה והסדר החברתי הפועל בקהילות השונות . 61 לתפיסתי , אין " טוב " או " רע " במרחב התופעות , אלא דרך הנחלה גנטית וסימון עדכני של ה " תנועה - תופעה " כ " רעה " או כ " טובה " במנעדיהן על - ידי היחיד מניסיונו הסובייקטיבי בקהילתו ובסביבתו . להרחבה על התרחשותה של אפיסטמולוגיה ואתיקה ראו : י ' עתי , תורת המחוללים והגיונות אמסטרדמיים .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help