sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:101

והוגים אחרים . ברם , בהתבוננותי על תחילת העשור השני של המאה ה - 21 נראה שהאנושות מתחילה לתפוס את המציאות באופן ממשי ומציאותי יותר . האנושות מתחילה " להרים את ראשה " מעל מסך העיוורון , להתבונן , לבקר ולשאול . בימינו , קיימת לבן האנוש האפשרות לדעת להבדיל בין " טוב " ל " רע " ולו רק מתוך התבוננות וחקר משווים ואוניברסליים יותר . ה - equilibrium המקומי מתמזג ומתקרב אל ה - equilibrium העולמי . האדם יכול להבין ולראות שה " טוב" שהוא כמה אליו , גם האחר שואף אליו , שיש מסגרת אתית רחבה מאוד המשותפת לרבים בהגדרת ערכי מנעדי " טוב " ו " רע " . המרחב האימננטי למשמעויות פועלות , מרחב היחסים הפועלים , מאפשר את הבחירה והשינוי , בהיות המציאות אפשרית ולא הכרחית , כפי שאמר הרמב " ם : " לגבי ההכרחי אין טוב ורע כלל , אלא יש שקר ואמת " . 111 מנעדי ערכי " טוב " ו " רע " הם נסמני אפיונים בעלי ערך סובייקטיבי בתוך המציאות האונטולוגית וכחלק ממנה . אמנם ערכי " טוב" ו " רע " הם סובייקטיביים ושלובים בחיי היחיד , אך הם אובייקטיביים בקהילתו ואפשריים במרחב המשתנה , כפי שאנו רואים זאת בפועל . האתיקה הדתית - אמונית הטוענת ל " טוב " ו " רע " עליון הנישא מעל הטבע , פועלת באופן ממשי בתוך הטבע הטובע על - ידי היחידים וקהילותיהם , בטקסים , בבתי תפילה , בבידול , בתפיסת קיום ה " אחר " , במנחות , בווידוים , במנהגי אכילה , באיסורי עבודה , בלבוש , בדיבור - שיח ובדינים שונים שבין אדם לחברו . האתיקה התאולוגית מתממשת במציאות בפועל , אין צורך " להביא " מאלוהים גם את מציאות התרחשותה של אתיקה ואת " סדרי הגומלין " העמומים , מורכבים מסובכים ופרוצים לפרשנויות והבטחות בין האדם העפר ואפר ובין האל הרואה ופועל בממשות . זוהי תפיסה מציאות מצמצמת , מחלישה ומעוורת את זיו אור האצילות הרוחש כאן עכשיו , בממשות האדם והאדמה כאידאת העוז והסוד , אידאת העצם האלוהי . 111 רמב " ם , מורה נבוכים א , אוניברסיטת תל - אביב , פרק ב , עמ ' . 34

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help