sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:144

. 4 עיקרי מורה אנכי - אפיוני ספירות תנועה - מרכבת חיים ; מפתח ליסודות ההכרה כבר הרמב " ם ראה והצהיר " מה שנודע לי מזאת נודע לי באינטואיציה והשערה . לא באה לי בו התגלות אלוהית שתלמדני שכך הייתה כוונת הדברים , ואת אשר אני מאמין באשר לזאת לא קיבלתי מפי מורה ; אלא הורוני כתובי הספרים הנבואיים ודברי החכמים יחד עם הנחות עיוניות שהיו לי שהדבר הוא כך בלי ספק . אך אפשר שהעניין שונה והכוונה היא לדבר אחר " . 181 עיקרי מורה אנכי , מחוללי אפיוני ספירות התנועה במרחב , מרכבת חיים , כפי שנפרשו כאן , מהווים את התשתית " לדבר אחר " , לתפיסת מציאות חדשה הרואה התרחשות תופעות ממשיות בהווה הנמשך והמשתנה . תפיסה חדשה הנדרשת לשימור ושיפור חיי האנוש וסביבתו , הנסמכת על התבוננות , עיון ולמידת התרחשות התופעות תוך קבלת סמכות מפרשנות הטקסט בפועל . תפיסה חדשה זו מגלה אפשרות לתיקון וגאולה כאן עכשיו מעיוורון תפיסת המציאות הקיימת מאז קיצוץ הנטיעות בגן החיים . אין הייררכייה בעיקרים אלו ובסדר מניינם . אפשר להרחיב או לצמצם את מניינם , אך קיבצתי את הנדרש כבסיס איתן להבנה והכלה של מסגרתה הפתוחה והדינמית של תפיסת המציאות כמרחב אימננטי של יחסים פועלים , משמעויות פועלות . עיקרים אלו מעניקים ליחיד האדם והקהילה את הבחירה עם האחריות לחייהם הבוערים במרכבת חיים זהה ברכיביה , 182 דומה בטבעה ושונה באיכויותיה - קיומה כ " ייחוד ואיחוד בריבוי " ובכך ייחודיותה בנצח . 181 רמב " ם , מורה נבוכים ג , הקדמה , עמ ' 428 , 427 ( הדגשה לא במקור ) . 182 מרכבת חיים כשלעצמה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help