sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:141

מעורבים בהתרחשות המציאות . דהיינו , המאבק על היות האל אחד , לא רק במובן של מספר ראשוני , אלא יחיד שאין בו ריבוי , הוא עיקר בסיסי . תפיסתם של המאמינים ושל התאולוגים - פילוסופים של האמונה - דת מעוגנת בשורשה בתפיסה סיבתית . עקרון הסיבתיות טוען שבגלגל הסיבות והתוצאות קיימת הסיבה הראשונה הבלתי מתחלקת , " השלמה " , הבלתי משתנה והנמצאת מעל הזמן . השלמות התפיסתית הזאת היא כעוגן וכמגנט למאמין בשר ודם , בריאה מתכלה , שפנס התקווה שלה סימן לה דרך להיחלץ מסופיותה , להפיח רוח אלוהים בצלמה ולהימזג באצילות עולמו של האל . התפיסה הסיבתית מעניקה תחושה של סדר במציאות ממשית הייררכית , כפי שהיא "עושה שכל " בהייררכייה לא מציאותית של עולמות ודרגות רוח אצילות האל . למעשה , המאמין , האנוש , " מסודר " עם תמונת עולם לא רק כאן , במציאות הנעה לתפיסתו מעבר להווה ולעתיד , אלא גם בעולם הבא , העתיד להתממש בגאולתו , אם באופן כללי כגאולת העולם , אם באופן יחידני - אישי . אין כאן אשמה כלפי האדם כמין מין החי על דרך התפתחות ההכרה שלו בתפיסת מציאותו . הדתות והאמונות המונותאיסטיות עושות זאת , כאמור . הן זקוקות לעיגון הייחוד ולשלילת הריבוי , ובפועל הן נאחזות בתפיסת כוחות אלוהיים רבים ושונים ( תאולוגיים ) , להתנהלותן ולתפיסתן את התופעות וביניהן את עצמן ואת קהילתם . אין כוונתי לשלול את ייחוד האלוהים או לשייך לאלוהים ריבוי . טענתי היא שמלכתחילה התופעות אינן מתרחשות באופן הייררכי - דואלי סיבתי , אלא כתופעה המכריעה עצמה בהווה הנמשך , המשתנה והמשנה , בכל רגע ורגע , את בחירותיה בהתאם למצבה במרחב . כוליות היחיד החי היא כוליות פתוחה בגבולותיה במרחבה והיא משתנה ומשנה בהתאם . כבר באפיוני התנועה נמצא מארג החיים של אושר ועצב , של הנאה וכאב , של שקיקה ורצון לשלווה ולשמחה . התרחשות התופעה היא

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help