sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:140

הבלבדי האלוהי מסמכות הטקסט התנ " כי , הנמצא מעל הטבע הטובע , המגלם שלמות קבועה ובלתי משתנה , הנמצאת במעמד ראשית , נישא ועליון הייררכי המשתלשל במדרגות - עולמות המושכלות , האור האלוהי הנשפך שופע במרזבי השכלים הנבדלים 175 האציליים , אלי עולם " מלכות " המציאות הממשית . 176 בתפיסה החדשה ההתבוננות היא במציאות הממשית של התופעות עצמן בפועל , כמרחב פעיל וחי של יחסים פועלים ללא דואליות וללא הייררכייה . אנו מודעים ויודעים שיש אמונות שונות בקהילות האדם לאורך דרכו ההיסטוריוגרפית עד כה . קהילות חדשות וקהילות בנות אלפי שנים התופסות את מרחב התופעות כסיבתי ודואלי וחיים את חייהם על פי קודקס או דוגמה המכוננים ומעצבים להם את תפיסת מציאותם בפועל . גם הן , הקהילות העתיקות , עברו תהפוכות ושינויים , מאבקים והתפלגויות לזרמים שונים , עד שנעלמו במרחב ההווה של התופעות המשתנות . גם התנ " ך מציין את דור הנפילים , בני נח ואחרים שהייתה להם תפיסת אלוהות והסבר על אופן התרחשות התופעות . אנו גם רואים בימינו את ריבוי הדתות והאמונות - מאמונות מונותאיסטיות , הינדואיות , בודהיסטיות ואלפי אמונות אחרות , כולן אוחזות בתפיסה הייררכית - דואלית סיבתית להתרחשות התופעות במציאות . בחרתי להראות את התפיסה החדשה דווקא דרך הספירות הקבליות , מאחר שסביבה זו ידועה ומובנת לי יותר , ואולם אין הקונטרס מכוון רק לתורת משה וליהדות לסוגיה , אלא גם למאמינים הנוצרים והמוסלמים לסוגיהם ולאחרים . באמונות המונותאיסטיות , מחד גיסא , קיים עיקר מכונן של ייחוד האל , ומאידך גיסא כוחות האל באפיוניו השונים 175 לתפיסת הרמב " ם , מורה נבוכים ב , פרק ב , עמ ' . 267 176 כל זאת באמצעות האנשתו בשפה אנושית לאורך כל נרטיב הטקסט התנ " כי . כאמור : " דיברה תורה בלשון בני אדם " .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help