sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:139

הגנרית נמצאת בכול , היא - היא המחוללת את התופעות כייחודיות - סובייקטיביות בעולם הממשות , כולל התווך שבין התופעות בהיותה סובייקטיבית באיכויותיה , ולפיכך גם ייחודית במהותה . זהו מרחב מלא ביחסים ובפלטפורמות גנריות המתממשות כתופעות סופיות במרחב . הרמב " ם טוען לא רק לייחודיות האלוהים , להיותו בלתי מתחלק ובלתי משתנה , קבוע בנצח , כמו הפלטפורמה הגנרית , אלא שהוא גם יחיד . הוא ממשיג את האלוהים לא רק כייחודי , אלא כ " אחד " בלבדי ויחיד . " אחד לא בתוקף אחדות ... ' אחד ' פירושו שאין שני כמותו " , 170 ואומר : " כי הנמצא הזה אין אחר כמותו , לכן מה שאנו אומרים : ' הוא אחד ' , משמעותו שלילת הריבוי " . 171 בפועל הרמב " ם נשען על הסבר משמעות המספר " אחד " שהוא תואר חיובי לכמות נפרדת , כך שגם האחד "שאין שני כמותו " במהותו , נכון גם לאחר " שאין שני כמותו " במהותו , כמו " ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד " 172 שהוא מספר בשרשרת מספרים המורכבים מאחדים ( יותר מאחד ) . לכן הרמב " ם נשען בפועל רק על דברי ישעיהו הנביא : " כה אמר יהוה מלך ישראל וגאלו יהוה צבאות אני ראשון ואני אחרון ומבלעדי אין אלהים " . 173 בכך נמשכה ההטבעה של תפיסת עקרון יסוד באמונה היהודית , תורת הייחוד 174 הבלבדית של האלוהים על - ידי פירוש מושגי הנסמך מהטקסט בספר ישעיהו הנאמר על - ידי הנביא הסמכותי . לתפיסתי , לא ניתן להמשיג את ייחודו של האל או את מהותו לא במספר חיובי או שלילי ולא בתואר חיובי או שלילי . לכן , יסוד כוחה של התפיסה ההייררכית - דואלית סיבתית היא בהוכחת קיום הייחוד 170 רמב " ם , מורה נבוכים א , פרק נז , עמ ' . 142 , 141 171 שם , פרק נח , עמ ' . 145 172 בראשית א , ה . 173 ישעיהו מד , ו . 174 גם רבנו בחיי אבן פקודה ראה שאריסטו לא כיוון למה שהרמב " ם טוען ויצא בהסבר מרחיב משלו על ה " אחד האמתי " . חובת הלבבות , שער הייחוד , פרקים ח , ט .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help