sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

שמתלבש להחיות את הגוף - חומר . היא מפעילה את הגוף ואיבריו ואת כוחותיו העושים ופועלים בממשות בעיקר דרך ספירות יסוד ומלכות . למעלה ממנה נמצאת דרגת ה ' רוח ' . היא המחוללת את תופעת הרגשות : אהבה , יראה , פחד , שנאה , רחמים וכדומה , שמרב הספירות משתתפות ופעילות בה באופן ישיר . מעליה נמצאת ה ' נשמה ' ה " מתלבשת " או לחלופין " לבושה " בשכל האדם דרך ספירות חכמה ובינה המשתלשלות אל עבר מלכות . שלוש הדרגות הללו - ' נפש ' , ' רוח ' , ' נשמה ' - הן הרבדים האפיוניים הגלויים והנתפסים של הנשמה ( " נשמתא קדישא " ) . אפיוני הנשמה ( נר " ן ) הנתפסים בצורות מוגדרות ומוגבלות . ניתן לחוש אותן ולהבינן , מכיוון שיש להן " לבוש " מוגדר ומוגבל . מעל שלושת הרבדים הגלויים נמצאות הדרגות ' חיה ' ו ' יחידה ' , שאין להן לבוש מוגדר . הן מהוות את העל - שכלי , על - רצוני של עוצמת תשוקה ורצון חיים ( חיה ) ייחודיים , מהות היחיד ( יחידה - אחד ) הבוקעים מאור האצילות ומשמרים את ייחודיותה של עצם הנשמה , טעונה ברצון כתר חיי אור אלוהי . המארג הדינמי של פעילות כוחות הספירות מאפשר על פי התפיסה הקבלית לבאר ולהסביר את אופן התרחשות התופעות מיחיד האדם לתופעות טבע בעולם התופעות המשתנה ללא הפסק , על ציר זמן לינארי . מארג הספירות נמצא בסינכרון נמשך , בלתי פוסק ואין - סופי , באור האצילות האלוהי , אופן האל הסודי והעלום המחולל השפעות מדרגות ומעוצמות שונות באיכותן ובצורתן של התופעות . בפועל , זוהי תפיסה הייררכית מורכבת , מסובכת ופרוצה לפרשנות של הטקסט התנ " כי , הנשענת על עיקרי אמונה מסורתיים , המבדלים את הקהילה ואת היחיד מהאחר הנברא בצלם ושאינם אחידים בדוגמתם וביישומם . זוהי תפיסה המאנישה את כוח האור האלוהי כדי לתת ליחיד האדם 50 להרחבה ראו : חביבה פדיה , קבלה ופסיכואנליזה , ידיעות אחרונות , , 2015 עמ ' . 109 , 80 , 47

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help