sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

כמה דברים שעל שר החינוך לדעת ככל שמעיינים בדבר יוצא , כך מסתבר , שכל מה שאמרו מעולם על החינוך , לא אמרו על עובדה אלא על משאלה שמעולם לא התקרבה בשום מקום להיות מתממשת . ושאין אף עדות בעולם כי מה שקיוו אמנם קרה בעליל במקום מן המקומות , ושאף על פי כן , ה " חינוך " כמו המשיח חי וקיים רק לא בא . סמילנסקי , יזהר . פרידה מן החינוך . , 1988 כנרת - זמורה ביתן - דביר חינוך הוא נושא מרתק שיש בו עניין לכל אחד ואחת מאיתנו . כולנו למדנו בבית ספר , שלחנו את ילדינו לבית ספר , ביקרנו בבית ספר או חלפנו על פני בית ספר בדרכנו לעבודה או לסופרמרקט . העובדה שמערכת החינוך היא חלק בלתי - נפרד מחיינו הופכת אותה לחלק מהשגרה ויוצרת תחושה עזה של מוכרות . אנשים מניחים שהם לומדים על חינוך ממהלך חייהם : הורינו חינכו אותנו ואנחנו חינכנו את ילדינו - חינוך , מתברר , הוא עסק משפחתי . האם לא הקראנו לילדינו סיפור לפני השינה , תיקנו את שיעורי הבית שהכינו ) תוך כדי שסיננו לעצמנו בשקט - אך באופן שגם הילדים ישמעו - " מי נותן משימות טיפשיות כאלה לילדים ? " (; האם לא לקחנו את ילדינו למוזיאון , לקניון , להצגה או לסרט ? אם כן , אנחנו מחנכים , וככאלה יש לנו מה לתרום לדיון על עתיד החינוך . העדות הטובה ביותר לתחושה שחינוך אינו מקצוע היא העובדה הבאה : ממשלות ישראל מזמינות לשולחנן מומחים מתחומים שונים המספקים להן חוות דעת בנושאי התמחותם . מומחים צבאיים שוטחים את תפיסת הביטחון שלהם ; קציני משטרה מציעים מדיניות בנושאי מאבק באלימות וזהירות בדרכים ; מומחים בנושאי מים ,

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help