sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

קחו את הביטויים השימושיים " אתה תמיד ” ו״אתה אף פעם לא ” . בביטויים אלה אנחנו הופכים חומר גלם לדרמה . אנחנו מנצלים את האמירה ונותנים לה תבנית דרמטית לתועלת אישית מסוימת . אולי נשיג יתרון על בן הזוג שלנו , כמו במקרים של " אתה תמיד ” ו״אתה אף פעם לא ” . אולי נפתח את ארוחת הערב בנושא נחמד לשיחה : " חיכיתי היום חצי שעה לאוטובוס . ” במהלכים הקטנים האלה אנחנו הופכים את הרגיל והשגרתי למיוחד ולמהותי , כלומר לחלק מעולם שהניסוח המסוים שלנו אותו מעיד על הבנה . זו דרמטורגיה טובה . דרמטורגיה רעה ניתן למצוא בפטפטת של פוליטיקאים שדבריהם נעים בין לא הרבה לשום דבר . הם משמיצים את התהליך ומדברים באופן סובייקטיבי ומעורפל משהו : הם מדברים על העתיד . הם מדברים על מחר , הם מדברים על הדרך האמריקאית , המשימה שלנו , תהליך , שינוי . אלה מונחים משלהבים במידה זו או אחרת ( פירושם " התקוממו ” , או " קומו והסתערו בעוז ” ) , והם ממלאי מקום של הדרמה . הם נושאי תפקיד בהתפתחות הדרמטית , והם מתפקדים כמו סצנות סקס או מרדפי מכוניות בסרטי זבל – הם לא קשורים לבעיה אמיתית ומשובצים כנוסחה תבניתית בסיפור מרוקן מתוכן . ( אנחנו עשויים להניח באותה מידה , שכיוון שדמוקרטים ורפובליקנים מגיבים זה לעמדתו של זה בקריאה " שערורייה ” , הם מחזיקים בעמדות זהות בבסיסן . ) אפשר לראות את היצר הדרמטי שטבוע בהכרזות העיתונים בדבר הכנסות של סרט . היצר הדרמטי – הדחף שלנו להבנות סיבה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help