sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

הטקסט של התיאוריה הגבוהה ( high theory ) עודדה כמדומה שיבה למחול כאל אובייקט לניתוח . אין ספק שהמחקר המסורתי בתולדות המחול יצא נשכר מבחינה כמותי ואיכותית מן הפתיחות החדשה לפילוסופיה ולתורת הספרות , ומן הנכונות של חוקרות ושל חוקרים לנטוע את המחול בקרקע תרבותית וחברתית עשירה יותר . אבל להתפתחות המאוחרת הזאת היה גם צד שלילי , הבא לידי ביטוי בזיהוי האומלל , הבלתי מפורש לעתים , בין " הגוף ” ובין חומריות עירומה , כאילו עכשיו – עם הפנייה ללימודי תרבות – יוכל הגוף לערוב ל " ממשות ” או ל " חומריות ” של המתודה הביקורתית . אולם כפי שציינו כמה חוקרי מחול , אותה שיבה אל הגוף הנוכח – בכול , שנטחנה מאז עד דק , לא תרמה רבות להחזרתו של המחול אל לב הניתוח התרבותי הביקורתי . איימי קוריץ מצביעה על כך שהמחול מפריך למעשה את העמדה האימננטית המוטעית אשר בנסותה ליישב בין לימודי התרבות לבין התיאוריה הביקורתית , מבקשת למצוא בגוף – באופן מפורש כמעט – את ה " חומריות של המסמן ” . " אין ספק ” , היא כותבת , שעשרים שנות הגות פוסט – סטרוקטורליסטית צריכות היו ללמד אותנו כי אין כל דרך לחדור אל החוויה חסרת הקודים , תהא אשר תהא . אפשר שהעיסוק הכפייתי בגוף , אגב התעלמות מן המחול , הוא תסמין לסירוב לחשוב מעבר לשניות של הגוף והנפש , אשר מציגה את הגוף כספרה שבעיות הנפש לובשות בה לבוש קונקרטי המנקה אותן מכל כתם של הפשטו ׄ ת תיאורטיות . לא מן הנמנע כי היעדרותו הנוכחת כל כך של המחול מלימודי התרבות משקפת את אי – יכולתו לספק גופים מהסוג שמעורר את מרבית העניין אצל חוקרי התרבות . אבל החסר הזה איננו חיסרון : הוא ממחיש אילו לקחים חשובים יכולים לימודי התרבות להפיק מחקר המחול . קוריץ יוצאת כאן נגד הנטייה של הביקורת לפטישיזציה של הגוף כמשכנו של " הממשי ” בדרכים המזכירות את היומרות האידיאולוגיות הפשטניות של חלוצי המחול הראשונים עצמם . הסיבה לכך שה " שיבה אל הגוף ” בחקר התרבות

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help