sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא כוריאוגרפיה חברתית והרצף האסתטי פרידריך שילר , שתרם כנראה יותר מכל אדם אחר במאה התשע – עשרה להתקבלותה ולהפצתה של האסתטיקה האידיאליסטית של ההומניזם הבורגני , גער ב – 1796 במחבר שהתמהמה בהגשת מסה על מחול לגיליון הקרוב של השנתון , Musenalmanach שהוא איננו מנצל את " העניין המחודש שהתעורר באמנות הזאת . ” והנה , כבר בפתח המאה העשרים היה יכול הבלוק אליס – מהסנגורים הבולטים של אמנות המחול – לצטט , כדוגמה להשקפה הרווחת , אחד מבני זמנו שאמר ב – 1906 כי " הבלט הוא עתה נחלת העבר , ולאור התמורות המודרניות בהלכי הרוח קשה לשער שעוד תהיה לו תקומה ” . הקו שאפשר למתוח בין שתי ההבחנות האסתטיות האלה משרטט יפה את גבולות המגרש של הטיעונים המרכזיים בספר הזה . היסטוריון של המחול היה אולי מנסה להראות " מה השתבש ” במחול הבמה בתקופה שבין שתי ההערכות האלה , וכמובן גם להסביר איך קרה שזמן קצר אחר כך טפחה ההיסטוריה על פניו של אליס , שהיה בעצמו חובב מחול גדול ופעל רבות לקידומו . אף על פי כן , הספר שלפניכם – למרות השאיפה להציג מודלים פרשניים שיהיו רלוונטיים לא רק לאנשי התיאוריה הביקורתית , אלא גם להיסטוריונים של המחול – אינו מחקר ב " תולדות המחול” במובן הזה . גם כשהדיון בכוריאוגרפיה חברתית יתרכז במחול במובן הצר של המחול לבמה , לא תהיה המטרה להציג היסטוריה אימננטית של המחול , כלומר היסטוריה שמתחקה אחר הופעתן של צורות מסוימות ושל קודים מסוימים בהתאם להיגיון פנימי כלשהו . בה במידה , אין כאן כוונה להציב את המחול בהקשר היסטורי – חברתי רחב . לטענות ההיסטוריות שאעלה בעמודים הבאים

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help