sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

כוריאוגרף אחר המצהיר על הימנעות מאמנותיות . ה " טבע ” באמנותו של נובר – אלגנטי , מעודן , מוסדר – דומה יותר לתפיסת הטבע של עמיתו ליצירה ולתקופה אלכסנדר פופ , ופחות לתפיסה שאומצה בידי הכוריאוגרפים של המאה העשרים . בכל הבניה חדשה של ההיסטוריה גלום הרעיון המסוכן שההווה מגשים את העבר , שהרקדנים היום טובים משהיו , לדוגמה , לפני חמישים שנה . אבל מה שחשוב אינו השאלה אם הטכניקה של אנה פבלובה , לו הייתה עולה לרקוד בפנינו , הייתה נחשבת בעינינו נחותה בהשוואה לטכניקה של חבר ב - corps de ballet של ניו יורק סיטי בלט של ימינו . מה שחשוב הוא השאלה מה הייתה המשמעות שלה לאנשים של תקופתה , מה היו המקורות האישיים שלה ומה הייתה השפעתה על הצופים בה . הניסיון לראות את הרקדנים של העבר כתוצרים של העידן שלהם , הניסיון לראות אותם כמו שהאנשים בזמנם ראו אותם , מהווה אתגר . אין מנוס מהידיעה שפער הזמן מפתה אותנו לזהות זיקות ולגבש דעות שלא היו אפשריות ככל הנראה למי שחי באותה תקופה נידונה . היכן שהם ראו בעבר עצים , אנו רואים כעת יער , והניסיון להתבונן בו זמנית משתי נקודות המבט עלול לעורר קשיים מרובים . כשאני כותבת על רקדנים מהתקופה שלי , הבעיה מתהפכת : קל יותר לתאר תופעה מאשר להבין אותה לפי ההקשרים שלה . העובדה שספר זה תוכנן כאסופת מאמרים על התמורות ההיסטוריות בסגנון , ולא בתור סקירה היסטורית מקיפה או בתור סדרה של אוטוביוגרפיות קצרות , הכשירה אפשרויות מבניות מסוימות – היא העניקה לי חירות , לדוגמה , להתמקד בפוקין בעיקר מבחינת תפקידו בגיבוש דימוי אקזוטי וטעון מינית של הרקדן , או לבחון את היצירה של מריוס פטיפה ברוסיה הצארית בשלושה הקשרים שונים : הנשים הלא – ארציות של הבלט של המאה התשע – עשרה , האוריינטליזם וכן ה " סימפוניזם המחולי ” . מאחר שעיקר עיסוקי בהמצאתו או בגיבושו של דימוי כלשהו , מוזכרים כוריאוגרפים חשובים רבים בקיצור רב , אם בכלל . כמו כן , מגוון הסגנונות של הוודוויל ושל הקומדיה המוזיקלית אינו עומד כלל לדיון .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help