sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

טען את הדימוי של הרקדן הגברי בעוצמה חדשה , לא רק בזכות הווירטואוזיות והיופי המהורהר הטרטרי שלו , אלא גם בזכות התעוזה , הנחישות והאומץ שנדרשו לו כדי לערוק מרוסיה הסובייטית ( " הנורייב הזה – הוא מענטש אמיתי ! " אמר לי מישהו כשגילה שאני מבקרת מחול ) . הגוף וסדר היום שהוא מקדם יכולים גם הם להשתנות . במופעי המחול המודרני של שנות החמישים של המאה העשרים לדוגמה , הנשים כמעט לא נגעו זו בזו – פרט לאחיזת הידיים , שסימלה שמחת משחק ילדותית או מעגל של ריקודי עם , לחיבוק שאמר " אמא וילד " או ללפיתה והכיפוף שסימנו יריבות . נגיעה של גברים זה בזה , פרט לתחרויות אתלטיות ולקרבות , או מתוך אחווה מזויפת , הייתה נדירה כמעט באותה המידה . לאחר שהתנועות לשחרור האישה ולשחרור הומוסקסואלים החלו פועלות במרץ , התחלנו חוזים במגע גופני מזדמן רב יותר בין אנשים מאותו המגדר – על הבמה ומחוץ לה כאחד . ברובד מסוים מן הסתם , העניק הדבר תוקף לקיומה של ההומוסקסואליות , אך גם לקיומן של דרכים מורכבות – שאינן קשורות כלל למין – שבהן אישה ואישה , גבר וגבר או גבר ואישה יכולים לתמוך זה בזה ולשאת זה את משקל זה . אף על פי שהמראה של אישה המניפה גבר המשיך במשך זמן מה לעורר צחוקים בחוגים שמרניים , לא מעט כוריאוגרפים – כדוגמת סנטה דרייבר – הפכו בשנות השבעים פעולה כזאת לסוגיה כוריאוגרפית . היום היא לרוב אינה מעוררת צחוק , וכמעט שאינה גורמת לאיש להרים גבה . במאמר חד ובהיר בשם ״ The Aesthetic Interpretation of Dance , ” History מתלונן ג׳ון צ׳פמן שהיסטוריונים של מחול בוחנים לעתים קרובות את העבר בעיניים של ההווה , אפילו בלי מודעות לכך שהם עושים זאת . הוא מציין לדוגמה שהעובדה שז׳אן – ז׳ורז׳ נובר , הכוריאוגרף והתיאורטיקן מהמאה השמונה – עשרה , דגל בעיצובה של האמנות לפי ה " טבע ” , אינה סיבה מספקת להניח שהבלטים שלו או שסגנון ההצגה שלהם היו נראים לנו טבעיים , גם לא לראות בו השפעה ישירה על מיכאיל פוקין או על איזדורה דנקן או על כל

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help