sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

של אפריקה ושל אסיה יש תמיד כבוד גדול לשייכות למסורת – אפילו למסורת חדשה כמו הבוטו – בשעה שבאירופה ובאמריקה , לפחות מאז תחילת המאה העשרים , האמנים נוטים להעריך מקוריות ועדכניות . במערב , הריקוד לא זכה לרוב להערכה מצד הכנסייה הקתולית , ולבד מיוצאי דופן נדירים – כדוגמת הריקוד הקרוי ” Los Seises " שמבצעים ילדים במועדים מיוחדים בקתדרלה של סביליה – הוא אינו משולב בטקסים הדתיים שלה . ריקוד הבמה המערבי התפתח מתערובת לא – אחידה של ריקוד חברתי , בידור במסיבות , מופעי רחוב ומופעי ראווה בחצרות המלוכה . מסיבה זו , הוא היה קשוב תמיד למגמות של תקופתו . בצורתו העמוקה ביותר הוא משקף , בדומה לשאר האמנויות , היבטים של תמונת העולם העכשווית . בצורתו השטחית ביותר הוא מציג את האופנות העכשוויות . העובדה שבלט רוס של דיאגילב נחל הצלחה מיידית אצל הציבור , אבל מרס קנינגהם לא , קשורה אולי לעובדה שיש שינויים שקל יותר לקבל מאחרים : על אף כל החדשנות של הסגנון המחולי של הבלטים שמיכאיל פוקין חיבר לקבוצתו של דיאגילב , רבים מהם התקשרו לעניין של הקהל של תחילת המאה העשרים באלימות , באקזוטיקה ובתשוקה , בשעה שהריקודים שקנינגהם החל מחבר בשנות החמישים של אותה המאה חתרו תחת התפיסות המקובלות של צורה , של סדר ושל מופע בידור באולם התיאטרון . מה שמכונה " מחול מודרני " נוטה להתקדם באמצעות הגדרות חדשות אלימות : כוריאוגרפים דוחים את הדימויים שמשקפים את העבר ומתחילים מחדש . שדה הבלט , המקודד יותר והאידיוסינקרטי פחות , מתקדם באמצעות הטמעה של החידושים באוצר התנועות הקיים . אבל אפילו בלי קשר לדרך שבה נוצרים השינויים , דימוי הרקדן מאז תחילת המאה התשע – עשרה עבר תמורות רבות , בתגובה לתהפוכות החברתיות , הפוליטיות , המדעיות והטכנולוגיות העצומות שאפיינו את התקופה . התמורות בפרספקטיבה משפיעות הן על התפקידים שהרקדנים יכולים לגלם והן על התפקידים שהם נתפסים כמגלמים . בעיני מיליוני צופים , רודולף נורייב

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help