sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

בפוטנציאל לשיבוש או להפרה של הסדר החברתי השולט . עניין זה מוביל לדיון בקישור , הנחשב לרוב מובן מאליו , של המחול לחירות ולהתנגדות , וכפועל יוצא מכך גם לנשיות , בחלק מהגישות לחקר המחול ולביקורת התרבות העכשווית . חקר המקרה האחרון , בפרק , 7 הוא של תרבות הקלאבינג ( clubbing ) העכשווית , או של תרבות ה ” רייב ” – בהקשר של תרבויות הנעורים . הוא כולל הערכה ביקורתית של התיאוריות ושל ההבחנות התרבותיות ששימשו לפרשנים לשם הסברת ההופעה , ההתפתחות המהירה וההתפצלות בהמשך של תרבות הרייב . הפרק כולל גם דיון קצר בתיאוריות המשפיעות של התת – תרבות ( subculture ) בנוגע ל ” התנגדות ” ול ” סגנון ” שהופיעו מאז העבודה החלוצית של . Birmingham Centre of Contemporary Cultural Studies חשיבות הריקוד ברייב אינה מתוארת בצורה ברורה בתיאורים של תרבות הרייב מתחילת שנות התשעים . כלומר , הפרשנים התרבותיים של הרייב כמעט שלא שאלו מה באמת עושים אנשים בשעת קלאבינג . כמה מחקרים שפורסמו לאחרונה עוסקים בקודים ובפרקטיקות של הריקוד בהקשר של אירועי קלאבינג . חלקו המסיים של הפרק מתמקד בדיון בשלושה חקרי מקרים מוגדרים של תרבות הרייב והפוסט – רייב , ומציע בחינה של הדרכים שבהן המחקרים מבקרים את הניתוח המסורתי של התת – תרבויות של הנוער ואת הגישות הפוסטמודרניות לרייב שהופיעו בתחילת שנות התשעים . המחקרים ממחישים כיצד הסובייקטיביות מגולמת בגוף . אחת הדרכים הראשיות שבה מתבטאת הסובייקטיביות והבין – סובייקטיביות בתרבות הקלאבינג היא באמצעות הריקוד , ולפיכך , פרקטיקות הקלאבינג , הכוללות הבנה מגולמת בגוף , דורשות תשומת לב מדוקדקת .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help