sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בפרק , 2 ה ” סיפור ” של הגוף בחקר התרבות והחברה עובר לעסוק בפולמוסים הפמיניסטיים והפוסט – סטרוקטורליסטיים שהשפיעו משמעותית על תחום המחקר . לפרק יש ממד היסטורי , אך מטרתו העיקרית היא להרחיב בנושא הניצחון של גישת ההבניה החברתית על הגישה היסודנית , ולבחון את ההשלכות שלו על המחקר החברתי , שבמידה רבה משמר ומבסס את הדיכוטומיה " תודעה / גוף ” שחקוקה במסורת ההומניסטית המערבית . הפרק עוסק גם בניסיונות מהזמן האחרון לפתח גישה גשמית יותר לחקר הגוף , הכוללת את התפיסה המכונה " גילום בגוף ” ( . ( embodiment לפרקים 1 ו – 2 יש להתייחס כאל מכלול , מכיוון שהכוונה בהם היא לצייר תמונה של כמה מתחומי העניין הראשיים שהעסיקו את הגישה החברתית והתרבותית לגוף מבחינה היסטורית ותמטית . פרק 3 נסמך על שני הפרקים שקדמו לו , ומפנה את שאלותיו התיאורטיות לבעיות הקשורות לעריכה של מחקר איכותני ( , ( qualitative במיוחד באתנוגרפיה . עניין זה כרוך בחקירה של התערבויות פוסטמודרניות ופמיניסטיות במחקר האתנוגרפי , שהטילו ספק בהנחות היסוד , שנחשבו מובנות מאליהן עד אז , בנוגע לשימוש בשיטות אתנוגרפיות . הדיון מבקש לבחון את הטענה שהאתנוגרפיה היא פעילות מגולמת בגוף , ושהשדה האתנוגרפי הוא מרחב חברתי ופיזי שמגולם בגוף . אופיו המגולם בגוף של המחקר האתנוגרפי לא הודגש במיוחד במחקר האנתרופולוגי – וכאן נכנסת אנתרופולוגיית המחול לתמונה המחקרית . אנתרופולוגים של מחול הפנו את תשומת הלב לאופייה המגולם בגוף של אתנוגרפיית המחול . שני חקרי מקרים של מחול משמשים תשתית לבחינת השאלות העולות מהם בנוגע למחקר האתנוגרפי ולחקר הגוף . הטענה היא שהמחול , כנושא למחקר וכמשאב למחקר , מציע אפשרות להתגבר על הדיכוטומיות תודעה / גוף שטורדות את מרבית העבודה על הגוף . המפנה בהתמקדות של הספר לעיון במחול , בגוף ובתיאוריית התרבות מתבצע בחלקו השני של הספר באמצעות ארבעה פרקים של חקרי מקרים . פרק 4 מתמקד בבחינה של צורות מחול ושל פרקטיקות מחול מוגדרות . המטרה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help