sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הספר בספירלות תמטיות מרובות , ולא בקו כרונולוגי יחיד , מכיוון שהיה לי חשוב , קודם כול , להכשיר את התקדמות הכתיבה , ושנית , להעמיק , במקום לפשט , את התיאומים המשתנים , המרובים , שבין דנקן לבין התרבות האמריקאית . המפעל של דנקן אינו מסתכם בהפקה אמנותית , כי אם בהענקת לגיטימיציה למחול כאמנות " גבוהה ” . אף שמאפייניו עמומים מעט , זהו הסיפור שמסופר כאן – רק אחד מאלו שאפשר לספר על אודות דנקן . הפרויקט שלי , בדומה לכך , מיועד להעניק לגיטימציה לדנקן , לחקוק אותה מחדש בהיסטוריה האמריקאית , כלומר , בתוך הזמן ההיסטורי ובתוך מרחב השיח . ברצוני לחבר מחדש את דנקן לצופים שלה , בזיהויו של הגוף הרוקד , על היבטיו החומריים והסמליים כאחד , בתור נקודת מגע , או בתור מדיום של שיח , בין דנקן לבין קהליה באמריקה . אין ברצוני רק להתוות את הרשתות שבהן היו לכודים דנקן וצופיה בתוך התרבות האמריקאית , אלא גם למקם רשתות אלו ברגעים ההיסטוריים המוגדרים שלהן . חייה של דנקן ( 1927 - 1877 ) התנהלו בתקופה של תמורה מהירה בהיסטוריה האמריקאית , מהתקופה הוויקטוריאנית המאוחרת , דרך חילופי המאה , דרך הפרוגרסיביסטים והרדיקלים של גריניץ ’ וילג ’ , דרך מלחמת העולם הראשונה ועד ל ” פחד האדום ” ( Red Scare ) ולאמנות המודרנית . האקלים הפרשני בארצות הברית כשדנקן שבה אליה ב – 1908 היה שונה מהזמן שבו היא רקדה את ה מ א ר ס י י ז ( La Marseillaise ) במהלך מלחמת העולם הראשונה , או מהזמן שבו היא שבה למוסקבה ב – . 1922 עם הזדקנותה של דנקן ועם התמורות בתרבות האמריקאית , חלו תמורות גם בגוף המוצג על הבמה . ברצוני לייצג את המורכבות של הפרקטיקה של דנקן לאורך כל חייה בממדיה הטקסטואליים והקונטקסטואליים כאחד . לשם כך , בחרתי שלא להבליט את ההיבטים התיאורטיים הגלובליים , המקיפים , של העבודה , אלא להתמקד – בעקבות קריאתו הישנה ( אך עדיין מהדהדת ) של קליפורד גירץ ל ” תיאור גדוש ” ול ” ידע מקומי ” – במקומי , בפרטיקולרי , בספציפי . " ניתוח תרבותי ” , לפי גירץ , " פירושו ( או פירושו הרצוי ) הוא לנחש משמעויות , להעריך את הניחושים , ולהסיק מסקנות מבארות מתוך

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help