sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה אין כמעט אדם שאינו יודע משהו על איזדורה דנקן . אולי לא שהיא קראה את אפלטון ושהיא חשבה שהתנועה ההמשכית שפיתחה היא הישג אמנותי משמעותי . סביר יותר שרבים יודעים שהיא נהרגה במכונית ספורט , ממפרקת שנשברה משובל הצעיף שלה , או שהייתה אחת הנשים ה ” משוחררות ” המקוריות , או שוונסה רדגרייב גילמה אותה בסרט קולנוע . ממשיכים לכתוב ספרים על דנקן עם מידע לא מעודכן . ממשיכים להפיק מחזות המנצלים את ההיבטים הסנסציוניים של חייה הפרטיים . מתייחסים אליה בספרות האקדמית כאילו שמעולם לא התקדמה מעבר לשנות שופן הליריות שלה . מחקרים חדשים שאינם עולים בקנה אחד עם ההיסטוריה האנקדוטית הישנה נתקלים בעוינות . " איזדורה ” היא תוצר של ההשלכות האישיות והקולקטיביות שלנו . ואכן , כך היה רצונה , כבר מההתחלה . דנקן התעקשה לעשות לעצמה מיתולוגיזציה , מכיוון שייחלה שישגיחו בה ושיזכרו אותה . מסיבה זו סירבה שיצלמו אותה , מכיוון שרצתה להפוך לאגדה : היעדר שנהפך לנוכחות תמידית . תחושת הכמיהה , שהייתה חלק חשוב כל כך מהריקוד של דנקן , משעתקת את עצמה בתשוקתנו שלנו , המסוכלת תמידית , אך לעולם אינה פוסקת , לראותה רוקדת – אם לא בחיים או על מסך הקולנוע , לפחות בעיני הדמיון . כל היסטוריון תרבות פועל מתוך מידה כלשהי של כמיהה , אך היסטוריון התרבות של הגוף – ובמיוחד של הגוף הרוקד – שביסודו אינו אלא עקבה אפילו ברגע קיומו – נדמה כבחירה המופתית למשימת שחזור מפתה ( מכיוון שאינה אפשרית ) שכזאת . הקריירה של דנקן הייתה מחווה עצומת ממדים , רחבה דיה לכלול בתוכה קשת שלמה של פנטזיות ושל צרכים תרבותיים . המטרה שלי בספר היא לשחזר ,

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help