sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

" יש כאן ממש שתי השקפות עולם , לפחות ככה זה במבט שטחי " , ציינה בתי . " יש כאן שתי תפישות שונות לחלוטין על מהות העולם " , הסכמתי איתה . " האחת , בטור הימני , רואה את הקביעויות שיש בעולם , את ההתפלגויות שניתנות לניבוי , ומנסה להבין אותן על מנת להשיג שליטה טובה יותר במערכת . השנייה רואה את העולם כפסיפס של שונויות תלויות הקשר ויחסיות , שקשה להסיק מאחת לגבי האחרות " . " אבל זה יותר מזה " , אמרה בתי מקמטת את מצחה , " יש פה גם שתי השקפות שונות לגבי תפקיד ההערכה , האם היא צריכה לעזור ולשפר או האם היא צריכה לפקח " . " שתי הגישות רוצות לשפר , שתי הגישות רוצות לתמוך בלמידה . האחת בשיפור ובלמידה של המערכתכולה , השנייה של חלקים שונים בתוך המערכת . לכן הן גם נקראות כך ' הגישה המבנית ' ( system agency ) או ' הגישה ההומניסטית ' ( . ( human agency ההבדל ביניהן הוא בתפישה שלהן מי הוא הקליינט – מושא ההערכה , או מי שאחראי על מושא ההערכה . אבל את לגמרי צודקת שכאשר הקליינט הוא מי שאחראי על מושא ההערכה ( למשל מנהל , כאשר המוערכים הם העובדים ) – יש בהערכה אלמנט חזק של פיקוח " . " מרתק " , אמרה בתי מהורהרת . " בואי נראה אם אני יכולה לראות את התמונה השלמה . במסווה של בדיקת ביצוע והשגת מטרות ששוות את הכסף שהושקע בהן , ההערכה בעצם בוחנת את קיום החוזה שבין המדינה וסוכנויותיה לבין מקבלי השירותים , או כפי שאת קוראת לזה ' הקצאה ראויה של משאבים חברתיים ' . האפשרות לבחון את זה נותנת להערכה כוח להחליט באמצעות השאלות שלה והנושאים שאותם היא בוחנת , מה זו ' הקצאה ראויה ' , סוגיה שהיא מטבעה ערכית אידיאולוגית או פוליטית . על מנת להקטין את הכוח הזה , עשו להערכה קואופטציה לתוך המנגנונים הממשלתיים , אבל השאלה נשארה פתוחה , ורק קיבלה שינוי זווית קטן , או תרגום לשאלה אחרת ' את מי ואת מה ההערכה משרתת ' , שאלה של השקפת עולם שניתן לכנס אותה לדיכוטומיה של המערכת כשלם מול מרכיבי המערכת . לכאורה הבדל קטן בנקודת מבט , למעשה הבדל מהותי ביותר , מכיוון שהמערכת צריכה בעצם לדאוג לרכיביה כמו הקהילה והמשפחה בזמנו , ולכן נשארנו עם השאלה 10 Schwandt , 2001 b .

מירי לוין-רוזליס


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help