sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > טריגרים > הקדמה

Page:13

שאיפותינו והיכולים לשנות את מהלך חיינו ב 180 מעלות . הם יכולים גם להיות שליליים ומזיקים כמו גביע גלידה אשר מפתה אותנו לשבור דיאטה , או לחץ מצד האנשים שסביבנו הגורם לנו לעשות דברים שאנחנו יודעים שאסור לעשות . הם יכולים לעורר בנו אינסטינקטים תחרותיים — חשבו על תמריצים רגילים בעבודה כמו משכורת גבוהה יותר , או על הרגשתנו למראה יריב שעוקף אותנו ומגיע רחוק יותר . הם יכולים לרוקן אותנו מכוחותינו , כמו חדשות על מישהו מיקירינו שחלה במחלה קשה , או על כך שהחברה שאנו עובדים בה עומדת למכירה . הם יכולים להיות טבעיים כמו קול של גשם המעורר בנו זיכרון מתוק . מספר הטריגרים האלה הוא בעצם אינסופי . מאין הם באים ? מדוע הם גורמים לנו לפעול בניגוד למה שרצוי לנו ? מדוע איננו שמים לב אליהם ? כיצד נזהה בדיוק את הרגעים שבהם טריגרים מסוימים מעוררים בנו זעם או מסיטים אותנו מדרכנו , או גורמים לנו להרגיש שהכול בסדר בעולם — כדי שנוכל להימנע מן הטריגרים המזיקים ולגרום לטובים שביניהם לחזור על עצמם ? איך ניתן לגרום לטריגרים לעבוד למעננו ? הסביבה המקיפה אותנו היא מנגנון הטריגרים החזק ביותר בחיינו — ולא תמיד לטובתנו . אנו מתכננים תוכניות , קובעים לעצמנו מטרות וחושבים שאושרנו תלוי בהשגת המטרות האלה . אבל הסביבה מתערבת ללא הרף . ריח של בשר מיטגן עולה מן המטבח ואנו שוכחים את עצתו של הרופא להפחית את רמת הכולסטרול . חברינו לעבודה ממשיכים לעבוד כל ערב עד שעה מאוחרת וגורמים לנו להרגיש שגם אנחנו צריכים לגלות אותה מידה של מחויבות , וכתוצאה מכך אנחנו מחמיצים שוב ושוב את משחקי הבייסבול של ילדינו . הטלפון משמיע צליל התרעה ואנו מביטים מיד במסך המאיר במקום להביט בעיניהם של האנשים שאנחנו אוהבים . כך מעוררת בנו הסביבה התנהגות בלתי רצויה . מכיוון שלעתים קרובות אין לנו שליטה על גורמים סביבתיים , אנו עשויים לחשוב שאיננו יכולים לעשות הרבה בעניינם . אנחנו מרגישים שאנו פשוט קורבנות של הנסיבות . בובות שמפעיל הגורל . אני לא מקבל את ההשקפה הזאת . הגורל הוא הקלפים שקיבלנו . אבל ההחלטה כיצד לשחק בקלפים האלה נתונה בידינו .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help