sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בשנים האחרונות , הורדת מחירים כתוצאה מהמיתון הגדילה את ציפיות הצרכנים להנחות — ובה בעת הקטינה את יכולתם לפענח את השווי האמיתי של הסחורה . כפל המבצעים של מייסיס הוא כמו סם לג ' נין . היא מתמקדת בכסף שהיא חוסכת ולא שמה לב כמה היא מבזבזת . ג ' נין , ספק צוחקת , אמרה , " כשאני מוסיפה את ההנחות שלי , נדמה שהם משלמים לי לקנות את כל זה ! " קמעונאים רבים חושבים שאנשים שקונים במבצעים מתמקדים אך ורק בחיסכון . אבל מנקודת המבט הצרכנית , מצאתי שמבצעים מצליחים כי יש בהם הבטחה של ערך , כי הם שובים את תשומת הלב של הצרכן , כי הם מעוררים את החשש שלו לפספס את המבצע , וכי הם מהווים דרך " לנצח " צרכנים אחרים — ואת הקמעונאים . ג ' נין בודקת מוצרים בנייד שלה בזמן הפסקות בבית הספר , אף שרק לעתים נדירות היא קונה בזמן העבודה . תבנית ההתנהגות שלה היא להכניס את הפריטים שהיא שוקלת לקנות לעגלת הקניות של הקמעונאי . כך היא יכולה להשגיח ולחטוף את המציאות שלה במהירות כשהן במבצע . המחוך הפרחוני שמתחת למיטה שלה כרגע נקנה בדרך זו . ג ' נין מרגישה עטורת ניצחון כשהשיטה שלה מצליחה . לשיטה הזאת מגוון גרסאות , וזו רק אחת הדרכים שבהן הטלפונים החכמים טלטלו את עולם הקניות . ההתפשטות של הטלפונים החכמים הולמת ומדרבנת את הירידה ביכולת הקשב של הצרכנים , ומספקת את המיקוד הדרוש למה שאני מכנה , " שופינג כספורט תחרותי " . בבית , ג ' נין מרפרפת מבלי משים בעשרות דפי מוצרים ברשת בעודה צופה בטלוויזיה עם החבר שלה . " זה מרגיע , " היא מציינת . ג ' נין שוקעת במנהג הזה יותר כשהיא מוטרדת או נעלבת — אירועים שתכיפותם גברה בשנה האחרונה . גורמי החרדה החזקים ביותר בשביל ג ' נין הם עימותים בעבודה — ולמרבה האירוניה — לחצים כספיים . ג ' נין לא מחפשת לקנות רק מכנסי ג ' ינס . כמו צרכנים רבים , היא מחפשת הסחת דעת מהחרדה , ותחושה של שליטה , מיומנות ויכולת . וכמו צרכנים רבים , רמות החרדה שלה , כמו משך הזמן וכמות הכסף שבזבזה בקניות ברשת , גדלו בשנים האחרונות . מסע קניות לעולם אינו מתמצה ברכישת הדברים שאנחנו צריכים . שיקולים חברתיים ותרבותיים תמיד השפיעו על הדרך שבה אנחנו קונים , על הדברים שאנו קונים , ובמיוחד על האופן שבו אנו משתמשים במוצרים כדי להתחבר ולתקשר עם אחרים . שלא במפתיע , לעשור של שינויים סוציו תרבותיים מהירים וכבירים היתה השפעה עמוקה על האיך והלמה של עולם הקניות .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help