sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתח דבר : מדוע מרי ויגמן ? מרי ויגמן הייתה השגרירה המפורסמת ביותר של המחול הגרמני בשנים שבין מלחמות העולם , אז פקדה במסעות ההופעות שלה את רחבי אירופה ואת ארצות הברית . חומרי השיווק של אותם מסעות הופעות מבקשים לחנך את הציבור בתופעה האמנותית החדשה , והמבקרים הגיבו לכך בהתלהבות ובקשב , גם אם לא תמיד בתשבחות . כשהמבקר האמריקאי ג׳ון מרטין פרסם את ספרו ה מ ח ו ל ( The Dance ) ב – , 1946 הוא מיקם את ויגמן בפסגה של קבוצת אמני המחול הגבוהה ביותר , בין השאר בזכות היצירות האמנותיות שלה , אך במיוחד בגלל הדרך שבה היא הרחיבה את המנעד האמנותי וקידמה את התיאוריות שבבסיס האמנות שלה . אולם מאז מלחמת העולם השנייה , זוכה ויגמן לתשומת לב זעומה למדי בהיסטוריוגרפיות של המחול המודרני בשפה האנגלית . למעשה , " מחול ההבעה " הגרמני המוקדם כמעט שלא זכה לעיון בכתיבה על המודרניזם של המחול לאחר המלחמה , שהתמקדה לרוב בחלוצי המחול המודרני האמריקאים , ובהתפתחויות המחול בארצות הברית . יוצא מהכלל מאוחר אחד הוא היצירה של פינה באוש , שעבודתה החלה בגרמניה , נמשכה בארצות הברית ואז חזרה לגרמניה בצורת התיאטרון – מחול ( . ( Tanztheatre [ 1 ] מרי ויגמן : החיים במחול " אמנות חזקה ומשכנעת מעולם לא צמחה מתוך תיאוריות . " מרי ויגמן

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help