sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > מרי ויגמן > תודות

Page:9

תודות מוטב אולי שאפתח בהתחלה . העבודה על הספר החלה לפני כמעט חמש – עשרה שנים , ולו היה חוזה מישהו אז שאבלה את שנותיי הבאות במחקר של חייה ושל עבודתה של מרי ויגמן , הייתי מנידה את ראשי בתדהמה . במפתיע , חלוצת מחול מודרני אמריקאית היא שסיפקה לי את מקור ההשראה למסע הזה . איב ג׳נטרי היא דוגמה מופתית למודרניסטית אמריקאית . היא נולדה למשפחת מהגרים יהודים והתגלגלה לקהילת המחול של ניו יורק ב – , 1936 אז נעשתה חברה בקבוצתה המקורית של הניה הולם . מה שאיב אפשרה לי , רקדנית שהגיעה לבגרות בשלהי שנות השבעים , היה לא פחות מהתגלות . המסורת הדגולה של המחול המודרני הגרמני לא הייתה מוכרת לי לפני המפגש עם איב , ובדומה למרבית בני תקופתי , האמנתי במיתוס שהמחול המודרני ייחודי לאמריקה . בהיותי ילדה אמריקאית בתקופה שאחרי מלחמת העולם השנייה , החזקתי בדעות קדומות מסוימות בנוגע לדברים גרמניים . העובדה שאותה רקדנית יהודייה קטנה יכלה לפקוח את עיניי כדי לראות את המחול הגרמני המונוליטי באופן ישיר כל כך מעידה על הכוח האישי של איב , על העוצמה של היצירה שלה ועל המורכבויות של היסטוריית התרבות . איב מתה לפני שעלה בידי לשאול אותה את השאלות הרבות שעלו כשהגעתי בעקבות שושלת המחול שלה אל מרי ויגמן . אולם הכתבים שהשאירה אחריה לימדו אותי רבות בעשור האחרון , וברצוני להודות למייקל לארסון על שאפשר לי גישה להם . המחול היה תמיד מוקד העניין שלי , והוא שהעמיק את הבנתי גם בעת שניווטתי לי דרך בערוצי המחקר של העבודה הנוכחית . על העזרה הדרושה למסע שכזה , אני חבה תודה לרבים . ראשית , לג׳ודית חזין בן – נחום , על התמיכה המתמדת שלה ועל הקריאה העמוקה של הטיוטה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help