sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

( 1 ) / מלכ / > מלכ > מלכ > מלך מלך ~ מלכה ~ מלכות כלב ~ כלבה ~ כלבון ילד ~ ילדה ~ ילדות ~ ילדון מצד אחד , היתרון הברור הוא בכך שאלטרנציות כמו מלכה ומלכות מוסברות כתולדה פשוטה של הוספת סופית לבסיס / מלכ / או / מלכ / ; מצד שני , יש להבהיר כיצד הגענו מ / מלכ / למלך : דוברי העברית הקדומה לא יכלו להגות צרור עיצורים סופי , והיה עליהם לפצלו בעזרת סגול ; לאחר מכן הידמתה הפתח שבבסיס לסגול שלאחריה , כדי להקל על ההגייה , ופרט לכך , כ הפך ל - כ אחרי תנועה . אותם תהליכים חלו על כל הסגוליים האחרים : ( 2 ) / ברכ / > ברכ > ברכ > ברך ברך ~ ברכים כבש ~ כבשה סמל / סמל ~ סמלי ( 3 ) / ספר / > ספר > ספר ספר ~ ספרות ~ ספריה שבט ~ שבטי שכל ~ שכלי ( 4 ) / גדל / > גדל גדל ~ גדלו חדש ~ חדשי ~ חדשים מתן ~ מתנים ( 5 ) / עקצ / > עקץ עקץ ~ עקצו חמץ ~ חמצי קמץ ~ קמצו ( 6 ) / נגד / > נגד נגד ~ נגדו נכד ~ נכדה עשר ~ עשרים חמד ~ חמדה קרוב לוודאי שכאשר מדובר בתלמיד ממוצע ללא רקע בלשון , הסברים היסטוריים כאלה רק יכבידו על רכישת הפריטים הלקסיקליים הנוגעים בדבר , ונראה שעדיף שצורות קשורות כמן מלך ~ מלכה ~ מלכות , ספר ~ ספרות ~ ספריה וכד ' יילמדו כפי שהן , ללא הסברים היסטוריים או קישור באמצעות תהליכים שאינם שקופים היום . קטגוריה ראשונה : כללים פשוטים ושקופים עתה נפרט מתי ראוי ללמד כללי דקדוק באופן ישיר . נתחיל בקטגוריה הראשונה , של כללים פשוטים ושקופים , שראוי להורותם באופן ישיר . הוראת כללים כאלה תחסוך זמן הוראה יקר : א . שמות עצם המסתיימים ב - ה הם ממין נקבה , פרט ללילה ( ושוליה – שם בשימוש נדיר ; ניתן להתעלם ) . יש להדגיש שמדובר בזיהוי בלבד , לא בתצורה . יש להזהיר את התלמידים שאין פירוש הדבר שניתן אוטומטית ליצור צורת נקבה על ידי תוספת + ה לבסיס . ב . כלל ה - את . מכיוון שלתלמיד האמריקאי הממוצע , למשל , אין מושג מהו יידוע ומהו מושא ישיר , ניתן לפשט בהכללה כמו : הוסיפו " את " בין פועל לבין שם עצם הפותח ב - " ה - " ( " סיימתי לקרוא את הספר " ) , או שם פרטי ( " עוד לא פגשתי את חיים " ) , או מילים עם כינויי שייכות ( " לקחתי את אחי לנמל התעופה " ) .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help