sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

על פניו . כשזכה להתייחסות מסביבתו , לא היה שמח ממנו . היה לו מזג חם , והוא ביטא שמחה בחיוך , במחוות גוף המופנות כלפי האחר ובקולות שמחה . אופיים הנינוח של שני הבנים השרה אווירה נעימה בתהליך גידולם , ונראה היה שהחיים מחייכים אלינו . כאשר מלאו לבני הצעיר שלושה עשר חודשים הבחנתי שכשאני קוראת בשמו הוא נענה לי באופן חלקי בלבד . חשבתי שייתכן שהוא לוקה בשמיעתו משום שבשנה הראשונה לחייו הוא סבל מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות . שיתפתי את בן זוגי בתופעה . הוא ניגש לבני , קרא בשמו ונענה מיד בתגובה . הוא הורה לו לבצע פעולות המותאמות לגילו , ובהן " הרם ידיים על הראש " ו " מחא כפיים " , ובני ביצע אותן בהצלחה . " את דואגת מדי " , ניסה בן זוגי להרגיעני . אולם במגוון זמנים ומצבים המשיך בני להיענות לשמו באופן חלקי בלבד , וחששות כבדים החלו לכרסם בלבי . פניתי לרופא אף אוזן גרון . הוא בדק את הילד בדיקה יסודית , אך לא זיהה ממצאים המורים על בעיה באוזניים . מגיל שנה ושלושה חודשים ועד גיל שנה וחצי חלה נסיגה הדרגתית במצבו של בני עד למצב של נתק מוחלט . הוא לא יצר קשר עין , איבד אבני דרך התפתחותיות ואיבד את השימוש בשפה . המילים המכוונות שהגה , ובהן " אבא " ו " קח " , הוחלפו בהברות חסרות תכלית , והתנהגותו אופיינה בחוסר שקט ובהיפר - אקטיביות שהתבטאה בתזזיתיות , בריצות הלוך ושוב ובהסתובבות סביב עצמו . כל אלו הקשו עליי למקד את הקשר אתו . נראה שהוא איבד עניין בסביבתו הקרובה ולא הגיב לפניות מצד בני המשפחה . יותר מכול זכורה לי חוויית הניתוק - חוויה יום - יומית של חיץ וניכור . חוויה זו בלטה על רקע הכמיהה שלי לקשר עמו . פנינו שוב לרופא הילדים . הרופא הפנה אותנו לנירולוג , וזה הפנה אותנו בדחיפות לבדיקת שמיעה . בתום הבדיקה הופנינו לבדיקת עצב השמיעה , בדיקה הכרוכה בהליך של ניתוח . הממצאים הראו שהשמיעה תקינה . מבוהלים ביקשנו לאתר ממה סובל בננו , ולשם כך פנינו בו בזמן לשלושה מרכזים להתפתחות הילד . בתום בדיקה מקיפה אובחן בננו כלוקה באוטיזם ( . ( P . D . D - Pervasive Developmental Disorders " מה סיכוייו להחלים מלקות זו ? " שאלנו . ברגישות המתבקשת נענינו שהסיכויים אפסיים . זו הייתה אחת התקופות הקשות בחיי . היא לוותה בתחושות של אובדן , של איום על שלמות המשפחה ושל חשש מעתיד מעורפל ועמום . תקופה של שתיקות , של התכנסות פנימית , של עיבוד הבשורה ושל עצב . הניסיון שלא להקשות על הסביבה הקרובה בשאלות קשות הגביר את תחושת הבדידות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help