sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

אלא שחודש לאחר מכן , בדיון על הערכה שהכין אלוף הראבן במכון שילוח ושעסקה בסימנים מעידים לשלום , נשאלה השאלה : האם אין אמ " ן נעול על קונספציה מסוכנת , שלפיה העולם הערבי והלכי הרוח אינם אלא מס שפתיים שנועדו לקנות את לב המערב ? התשובה שהתקבלה : " כולנו יודעים שהערבים אינם מתכוונים לעשות שלום עם ישראל " . לפיכך , ברור כי ההערות על טיבן החיובי של קונספציות ועל פתיחות מחשבתית לא יושמו . למעשה , קובעו המסר הסמוי והאמונה כי בל לעסוק בסימנים המעידים לשלום , אלא בסימנים המוכיחים שאין סיכוי לו . על כך אמר הראבן : " המשתתפים התחרו ביניהם בהבאת הוכחות שאפשרות לשלום איננה מציאותית " . חברי הכנסת דחו את ההערכה על האפשרות לשלום עם מדינות ערב , בדגש על מצרים , והפגינו גישה צינית . אורון אמר כי ההערכה של המוסד הייתה כה זרה לתפיסות שרווחו בישראל , עד כי חברי הוועדה אמרו לאחר ביקורו של סאדאת בארץ כי " סברו אז ש ( אורון ) ירד מן הפסים" חקר סימנים מעידים לשלום באמ " ן ובמוסד פן שני של הקשיים המודיעיניים נוגע להיקף המידע . סימנים מעידים מדידים וחד - משמעיים לגבי האפשרות שבמצרים החל פרק חדש הצטברו בשטח על פני ציר של זמן . המודיעין החמיץ את הסימנים הללו , או לא נתן להם חשיבות יתרה כמעט עד הגעתו של סאדאת ארצה . במוסד קנה יצחק אורון הבנה לפני גופי מחקר מודיעיניים אחרים , שאותה ביקש לשתף עם הנהגת המדינה : חלה תפנית ברוח התקופה במדינות ערב , ראשיתה במצרים , שמובילה לנכונות להשלים עם קיומה של ישראל לטווח הארוך - ומכאן שקיים סיכוי להסדרי שלום . באחד הימים הזמין אורון את שמעון שמיר לארוחת צהריים . אורון ושמיר חלקו הסכמה שההתעלמות מן הגוונים השונים של העמדות הערביות בנוגע לסכסוך , כופה מסגרת מסוכנת על השיח האינטלקטואלי והיא מזינה את הזרם המוותר מראש על חיפוש אפשרויות להסדר שלום עם העולם הערבי . אורון היה משוכנע בקיום סימנים מעידים לשלום , כפי שהוא הבין אותם באותה העת . דעתו הייתה שנפתחה הדרך להסדר בין ישראל ומצרים . הוא טען כי במוסד משוכנעים שבמצרים חל שינוי וככל שהזמן חולף , יותר אנשים ביקורו של סאדאת בישראל . מחקר גרס כי התפתחה אצלו נכונות רצינית להשלמה

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help