sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

את המערכת ) . מצאתי שעיקרון זה קובע בשיטות משקל ותרבויות אחדות , ובלי ידיעת המשוררים עצמם הן את מבנה המשקל השכיח ( או ׳הטבעי׳ ) ביותר והן את מיקום הצזורה ( caesura ) בשורה . זו רק מגמה סטטיסטית . אין פירושו של דבר שסדר הפוך אינו אפשרי , אלא שהסדר ההפוך נתפס כטבעי פחות , כ׳מסומנן׳ יותר . כך , למשל , מצאתי שבפנטמטר הימבי הסילבו טוני , בשירה האנגלית , העברית וההונגרית יש נטייה סטטיסטית מופלגת לקבוע את הצזורה אחרי ההברה הרביעית לעתים קרובות יותר מקביעתה אחרי השישית . מגמה זהה מצאתי בשורה הדקסילבית הצרפתית בשירי ויון ( Villon ) ובודלייר ( . ( Baudelaire רומאן יאקובסון ( Jakobson , 1960 ) מצביע על צזורת חובה אחרי ההברה הרביעית בשורה הדקסילבית באפוס העממי הסרבי . בכל המקרים הללו המקטע הארוך יותר בא בסוף . המוסיקולוגים קופר ומאיר ( Cooper and Meyer , 1960 ) הצביעו על תופעה ריתמית דומה בין פראזות מוסיקליות מקבילות . מן הראוי לבדוק בשירה האיטלקית , מה שכיחותם היחסית של חרוזים פנימיים אחרי ההברה הרביעית והשישית בשורה הדקסילבית . איום של ממש על קונצפציה זו בא מחוקר של הפרוזודיה היוונית , סטיבן וילט ( , ( Willett אשר בביקורתו על ספרי ( Tsur , Poetic Rhythm – Structure and Performance , Berne , 1998 ) טען ( , ( Journal of Pragmatics , 2001 שהשירה היוונית מפריכה את קיומה של המגבלה שאני טוען לה . כיוון שאיני יודע יוונית , לא יכולתי להגן על עמדתי . אבל כעבור פחות משנתיים חזר בו וילט מביקורתו זו ( קומוניקציה אישית ) . את התמורה בגישתו ניתן לקרוא במאמר שראה אור באותו כתב עת ( . ( Willett , 2005 מסתבר שהוא התבסס בביקורתו על חלוקה ליחידות שנקבעה בראשית המאה התשע עשרה בידי אוגוסט בוקה ( (; Boeckh במאה העשרים היא הוצגה באופן אוטוריטטיבי בידי מאס ( , ( Maas תוך כדי ביטול עבודותיה של קבוצת מלומדים באלכסנדריה לקראת סוף המאה השלישית לפני הספירה . בשנים האחרונות מחקריהם של חוקרים מרכזיים בתחום , בלי קשר לעבודתי שלי , הביאו את וילט לידי הערכה מחודשת , שמוטב לחזור אל החלוקה שנקבעה בידי מלומדי אלכסנדריה . חלוקה זו תומכת , לדבריו , באופן חד משמעי את הנחותיי הקוגניטיביות , וּ וילט עצמו היה לאחד הטוענים Tsur ׳ s reliance on short - term memory ] ... [ is a fatal problem for his 2 thesis . Paul Maas ( 1962 : 65 ) has observed an upper bound of eight metra 3 – 6 syllables each ) to a period in Pindar . Stinton ( 1977 ) confirms Maas ) and states that tragedy is similar . Greek choral poetry has periods well over twice the limit . The third strophic period of Pindar ׳ s Pythian 4 , for example , has 22 syllables without caesura ( Willett , 2001 : 336 ) .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help