sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

עידן : נקודת המוצא שלי היא זאת של " לוח חלק " . אני שואף להשיג את מה שאין להשיגו – לחזור ל " עידן התמימות " , אולי ל " תמימות שנייה " . מטרתי היא להבין , לא לשפוט . אני בא לבית הספר במידת האפשר ללא שאלות , ועוד יותר מכך – ללא תשובות ( ודאי לא " תשובות בית ספר " ); מניח להתבוננות לרשום בי את רישומיה ; מונחה על ידי סקרנות בסיסית והיקסמות מההתרחשות האנושית . לפיכך גם איני מתבסס על דימויים נתונים מראש או על מטפורות מקובלות של בית הספר – דוגמת " בית סוהר " , " בית חרושת " , " בית חולים " וכדומה . אשר לאופן שבו התמונות מצטיירות , למדתי כי חשוב מכול " להיות נוכח במקום שבו התמונה מצטיירת " . מהלוח המיועד ל " מצוינות באמנות " – הניצב במבואת בית הספר ומציג מובאה מדברי פיקאסו – למדתי : " הצייר מצייר לא את מה שהוא רואה , כי אם את מה שהוא מרגיש ; את מה שהוא אומר לעצמו שראה " . יורם : במה שונה נקודת ההשקפה שלך מזו של השותפים האחרים לחיי בית הספר ? עידן : הראייה הרב - ממדית שלי חורגת לא פעם מנקודת ההשקפה של כל אחת מקבוצות השותפים לחיי בית הספר . אביא דוגמה מוחשית לעניין זה : אני יושב במחששה . אחד התלמידים מוצא בקבוק ריק ומחליט עם חבריו לעשות מהתלה . הם ממלאים את הבקבוק ב " נסטי " [ משקה תה קר ] . עד כאן נקודת ההשקפה של התלמידים . תלמיד מחזיק את הבקבוק בידו ונכנס אתו לתוך בית הספר . אחת המחנכות מזהה אותו וקוראת : " בוא הנה מיד ! " . התלמיד עושה את עצמו בורח . המחנכת דולקת אחריו , מחרימה את הבקבוק ואומרת : " עוד תשמע ממני ! " . עד כאן נקודת ההשקפה של התלמיד . המורה לוקחת את הבקבוק ומציגה אותו במחווה דרמטית למורים בחדר המורים . עד כאן הראייה הרב - ממדית שלי . הסיפור המלא אינו מוכר אם כך אף לא לאחד מן השותפים לחיי בית הספר ; נדרש צופה מן החוץ העוקב אחר הדברים כדי לדווח עליו בשלמותו . יורם : איך תפסו אותך התלמידים , איך התקבלת ? עידן : תלמיד אחד אמר לי פעם בנוכחות חבריו , שהנהנו בהסכמה : " אתה מבוגר מיוחד . במקום להגיד לנו מה לעשות אתה יושב אתנו , מדבר אתנו על החיים שלנו

מכון מופ"ת

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help