sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבנה הספר הפרק הראשון , מבנים אקולוגיים , תרבותיים והסטוריים , מציג את מערכיה האקולוגיים , התרבותיים וההיסטוריים של הארץ . לשונות הגיאוגרפית והטופוגרפית הייתה השפעה מכרעת על התפתחותה ההיסטורית של הארץ ועל עיצוב התרבות והחברה שלה . הפרק מבליט את אפיוניה הייחודיים של הארץ וקווי ציון ייחודיים בעברה : . 1 מרכזיותם של שבטים בפסיפס הפוליטי והחברתי בתימן וייחודיותה הדתית של תימן . . 2 היבטיה הרעיוניים והגיאוגרפיים של החלוקה בין זידים לשאפעים , שתי הקהילות הדתיות הגדולות בתימן . . 3 מעורבותם של כוחות זרים ומעצמות בנות - הזמן בענייניה של הארץ . בהיסטוריה המאוחרת של תימן בלטו שני כוחות אימפריאליים – האימפריה העות ' מאנית ובריטניה – ופעילותם בתימן יצקה תוכן מיוחד לדרך התפתחותה של הארץ ולאופן גיבושה בנתיבות המאה ה - . 20 הפרק השני , בנתיב המסורת : האמאמות הזידית ( , ( 1948 - 1904 מתמקד באמאם יחיא בן חוסין בן מוחמד ודן בהווייתה ובנהליה של המדינה האמאמית . האמאמות של יחיא הפעילה כלי שליטה גמישים וקשוחים – כפייה , שלמונים , טיפוח הזיקה הדתית ושיטת בני הערובה – כדי להבטיח את עליונותה . מרותה הישירה ניכרה בעיקר בקרב השבטים יושבי צנעא וסביבותיה . באזורים המרוחקים יותר הייתה שליטתו של האמאם נומינלית , ועל פי רוב דאג האמאם להגיע עם בני השבטים שם להבנות שלא תפגענה בנוהגי המקום ובמידת האוטונומיה שממנה נהנו בעבר . מנגנוני הממשל של האמאמות הציגו לראווה שלטון מינימלי הנסמך על שיח ' ים ופקידים מנאמני האמאם ועל מערכות אדמיניסטרטיביות שנוהלו על - ידי חברי משפחות הסאדה , המיוחסים גיניאלוגית למשפחת הנביא . רציחתו של האמאם יחיא ב - 1948 חתמה למעשה , אם כי לא להלכה , את הפרק האמאמי בתולדות תימן . הפרק השלישי , תקופת המעבר , בין מסורת למהפכה ( , ( 1962 - 1948

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help