sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אני מבטיחה שלא אשתמש שוב במונח אוריינות מילולית , אם כי זה בהחלט אינו מונח עודף . אנ > יודעים , שיוצרים הפועלים כצורות ובמערכות סמלים אחרות דבקים כהגדרות שונות של אוריינית , ומיישמים אותו כתחום הציור וממנו ועד הלוגיקה , ובתחום המחשבים וממנו ועד המחול . אנו יודעים גס כי נוכל להיות אוריינים או כלתי 'אורייניס כנושאים כמר שלג וקארכורטוריס ותינוקות וכוכבים . השקפתנו על אודות האוריינות מאוזנת , אפוא , ובכך כוונתי כין השאר שהיא אענה רדופת קריאה ( -reading . ( obsessed ההיסטוריה מלמדת , שהשקפות על האוריינות היו כעבר ררופות קריאה , והדגישו את החזרה והזכירה תוך שינון של סדרת ספרים מצומצמת כיותר , בחיבורם טבעה של אוי " נות : הסבר היסטורי מצביעים לוח ורזניק Lauren & Resnickj ) על כך , שמושג האוריינות הפונקציונלית , הנראה לנו כצנוע ביותר , אף הוא קייס " לכל היותר שלושה דורות " , הס מגדירים את האוריינות הפונקציונלית כ " יכולת לקרוא טקסטים רגילים כגון עיתונים וספרים שימושיים ולהשתמש כמידע שנרכש , כררךכלל , לשם חיפוש עבודה '' . שימו לב לכך . שאוריינות מוגדרת כיכולת לקרוא כלבד . מרמי החינוך להמונים מקובל היה מאז ומתמיד שהכתיבה משמעה הימלת לחתום , כלומר לחתום את השם , ולא יותר מכך ; עד כה לא היתה הכרה כללית בכך , שהאורייםת היא מעין כורג ספירלי דרכיווני של קריאה וכתיבה . אוריינות היא הכושר להבין מידע חדש באמצעות קריאת טקסטים של הזולת . רובנו כאן מסכימים עם דון גרייבס ( , ( Don Graves לרואים כהכדרלת כמן אלה - הגדרות חלקיות לאף מעוותות או מנלסחות לטחצה - את האוריינות . הגדרות אלה חסרות את התהליך העומד כרקע התכנסותנו כאן . היכן , ככלל , מצויה הכתיבה ? ב - 1978 הגיש גריינס דוח לקרן פורד , תחת הכותרת אזנו את הנסיס ? תנו להם לגתוב ( , ( Balance the Basics : Let Them Write וכינה את החרדה האמריקנית מפני הקריאה " נוירוזה לאלמית " : " כשלם מקום אחר בעולם אין הקריאה משתלטת כך על ראשית הלימוד ,,. הדאגה לקריאה מהווה היום כוח פוליטי , כלכלי וחברתי בחינוך האמריקני עד כי מובטח חוסר איזון בין צורות התקשורת ככר מראשית לימודיו של הילד בבית הספר . " ומה שמתחיל בגיל הילדות נמשך במכללות ובחינוך הגבוה . הקריאה ממשיכה לשלוט כלימודי האנגלית בחינוך הגבוה לא פחות מאשר כתכנית הלימודים של כית הטפר היסודי . המחלקות לאנגלית כרוב המכללות והאוניברסיטאות האמריקניות הן היום , בשנת , 1982 מחלקות לספרות , בלא כל בושה , בדוח שהוצג בכנס האחרון של '' - MLA ספרות , חיבור ומבנה השפה האנגלית ' ? תיארו עסי קרמלי ( 18 ץ רח 00 ) מאוניברסיטת אוקלהומה ורוברט שזלס ( Schofes ) מאוניברסיטת בדאון את המחלקות הללו , כתחום לימודי המורכב מסדרת ניגודים בינאריים ; הראשון והעיקרי שבהם הוא הניגוד כין ספרות לבין לא ספרות , והשני הוא הניגוד בין יצירה לבין צריכה : " וכמו שניתן לצפות בחברה כשלנו , אנו מעניקים זכויות יתר לצריכה כיחס ליצירה , בדיוק כשם שהתרבות בכללה מעניקה 1 rp nrat למעמר הצורך ביחס למעמד היוצר . " ניגוד בסיסי שלישי הוא הניגוד בין הממשי לבין האקדמי . על פי תכנית זו הספרות היא ממשית , למרבה הפלא , משום שהיא מגיעה אל הכיתה מבחוץ . לעומת זאת , הכתיבה הנוצרת ככיתה היא אקדמית , פחותה בחשיבותה אך נאותה לכאורה . שיעור האנגלית במכללה מורכב אפוא מהייררכיה בת ארבע רמות של חומר כתוב ( כהמשך אבהיר מדוע איני מכנה אותו " טקסט " £ , הרמה הגבוהה ביותר היא הטקסטים : רק אל הספרות מתייחסים כאל טקסטים , וצורכים אותם ככיתה . צריכה זו נקראת פרשנות , " ועל הוראת מיומנות זו וכן על הצגתה כעבודות אקדמיות , כספרים ובמאמרים - תהילתנו הגדולה ביותר " . במאמר מוסגר : אץ כאן כל עניין בשאלה כיצד נוצרים הטקסטים , כלומר : הספרות , ונראה שהם מגיעים לעולם כהריון שבקדושה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help