sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מסכם צ ' או , החינוך האמריקני " נע בעקשנות לכיוון אוטוריטרי , ומניח לממשל להכתיב מה תלמידים צריכים ללמוד , איך הם צריכים ללמוד ומה בתי הספר צריכים ללמד " ( . ( Zhao , 2009 , p . 40 תרבויות וחברות אנגלו - אמריקניות רבות מדי פיתחו ברפורמה החינוכית , כמו בתרבות , בפוליטיקה ובעסקים , אובססיה הרסנית לכל מה שגדול יותר , קשה יותר , מסובך יותר , מהיר יותר וחזק יותר . תוצאות חוסר הסבלנות , חטא היוהרה , השחצנות ותאוות הבצע , המאפיינים את העסקים מהסוג הגרוע ביותר , הן חברות המקריבות את ביטחון הצרכנים לטובת ערך קצר - מועד לבעלי המניות . תוצאות נוספות הן אלה : עסקים שממיטים חורבן סביבתי כדי להגדיל רווחים ; קריסות פיננסיות הנובעות מרמות אסטרונומיות של חוב בלתי ניתן לתשלום ; יועצים המייצרים שיבוש שרירותי על ידי קביעת יעדי גידול לא מציאותיים ; ומכסות שרירותיות לפיטורי עובדים . המקבילה החינוכית בתחום העסקים לשינויים שלא יביאו לתוצאות חיוביות לאורך זמן , היא פיטורים , קיבעון מחשבתי וחוסר אמון בין - אישי . שיטות אלה מובילות לרפורמה בית - ספרית " על סטרואידים " : מופרזת ומנופחת בצורה מלאכותית . אפילו בעסקים לא יניבו אסטרטגיות המהפך והשיפור ״הגדולות מהחיים " האלה שיפור לאורך זמן . אפשר לפרק חברות , למכור נכסים ולפטר עובדים בלי לתת דין וחשבון לאיש . בדרך זו אפשר אולי להגדיל את תשואת בעלי המניות לטווח קצר , אולם רוב האסטרטגיות האלה אינן שורדות בטווח הארוך , וחברות רבות שעברו מהפך נופלות קורבן בסופו של דבר להתנהגות הפזיזה של מנהליהן . ואכן המומחה לניהול מנפרד קטס דה וריס טוען שרבים מהיועצים לשיפור עסקי אינם אלא נרקיסיסטים מופרעים , סוציופתים וחולי שליטה ( . ( Kets De Vries , 2006 הדרך השלישית והדרך רביעית בכמה הקשרים אנגלו - אמריקניים אפשר לראות שכמה מן ההיבטים הבעייתיים ביותר של תנועת הרפורמה המופרזת והמנופחת שניתן לכנותה רפורמה " על סטרואידים " , הומרו בחלופות תובעניות פחות ומענישות פחות על אי - הצלחה . עם זאת המטרות והיעדים הפוליטיים שנועדו לשפר את יסודות האוריינות , המתמטיקה והמדע על ידי ביסוס הלימוד על מבחנים , עדיין נכפים בנוקשות עיקשת . מה שבולם במקצת

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help