sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מרוץ חסר תוחלת לצמרת המבקרים כבר תוקפים במרץ . מייקל פולן , היועץ הבינלאומי לענייני שינוי בחינוך , צופה שהתכנית " המרוץ לצמרת " ( Race to the Top ) של הנשיא אובמה תסתכם בכישלון . תכנית זו חרתה על דגלה לשפר את מצב 5 , 000 בתי הספר הכושלים ביותר של אמריקה , להסיר את המגבלות על הקמת בתי ספר בזיכיון ( charter schools ) וליישם צעדים כגון הטבות שכר לפי ביצועים כדי להעלות את איכות המורים ( . ( Fullan , 2010 לטענת פולן , התכנית מתעלמת כמעט לחלוטין מפיתוח יכולתם של מנהלי בתי ספר ושל מורים להשתפר יחד או להשתפר כמערכת . עוד הוא טוען , שהתכנית מבוססת על תאוריה שהופרכה , שלפיה אפשר לשפר את איכות המורים באמצעות מערכת תגמולים תחרותיים ( " מקל וגזר " ) , וכן על מודל ניהול לקוי ביותר , שלפיו כל מנהל אחראי לניהול היחידה שלו , יש לו מחויבות לשקיפות התוצאות , והוא מתחרה עם עמיתיו . מצב כזה יוצר שלטון היררכי שאין בו תקשורת , אין שיתוף פעולה בין הגורמים השונים , ולאנשי המקצוע אין יכולת או תמריצים לעזור זה לזה . גם דיאן רביץ ' , סגנית שר החינוך לשעבר , יוצאת חוצץ נגד " תכנית החינוך האיומה " של ברק אובמה , הגרועה בעיניה עוד יותר מקודמתה המושמצת " שום ילד לא נשאר מאחור " ( No Child Left Behind ) ( . ( Ravitch , 2010 a התכנית מקדמת בתי ספר פרטיים - מוכרים ( voucher , ( schools אף שהנתונים מראים שהישגיהם אינם עולים על אלה של בתי הספר הציבוריים , ושהם פשוט " בוררים את התלמידים הטובים ביותר בקהילות עניות " ומניחים לאחרים לדשדש ( . ( Ravitch , 2010 a בינתיים שכר המורים מבוסס על ביצועים , והתגמולים תלויים בתוצאותיהם של מבחנים מפוקפקים שאמינותם מוטלת בספק . שיטת שכר זו " ממוטטת את עבודת הצוות " בין אנשי מקצוע שהיו אמורים " לחלוק את הידע שלהם " . הרפורמה , היא מסכמת , " קטנונית , מחפשת שעיר לעזאזל , ואדישה מאוד לבעיות האמיתיות שמורים צריכים להתמודד אתן " . פרופ ' יונג צ ' או , המומחה האמריקני הבולט ביותר לרפורמות בחינוך בסין ובדרום מזרח אסיה , מציין שסין , המתחרה הכלכלית העיקרית של ארצות הברית , מבזרת את תכנית הלימודים שלה , מגוונת את ההערכה ומעודדת אוטונומיה מקומית וחדשנות . בעוד סין מבזרת וסינגפור מעודדת אקלים יצירתי המאופיין בעיקרון של " למדו פחות , למדו יותר " ,

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help