sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה אנדי הרגריבס בשנות השישים של המאה ה - , 20 עקב שיגור הלוויין הרוסי ספוטניק , החלה ארצות הברית במרוץ מסיבי לפיתוח חדשנות מדעית ומתמטית בבתי הספר . כמה עשרות שנים מאוחר יותר , בשנות השמונים והתשעים , עוררה הפריחה הכלכלית ביפן וב " הנמרים האסיאתיים " האחרים קריאות להעתיק את השיטות החינוכיות של יפן : להחמיר את הדרישות בבית הספר , להגדיל את כוחם של המבחנים הסטנדרטיים ולהעלות את מספר שעות הלימוד השנתיות . בעשור האחרון , כלכלתן הצומחת של הודו וסין דרבנה ועדות שונות בארצות הברית ויוזמות למיניהן לתמוך בהוראת מיומנויות המאה ה - , 21 להחמיר את דרישות תכנית הלימודים , להחיל סטנדרטים ארציים אחידים , להעלות עוד את כמות המבחנים , להגביר את התחרות בין מורים ובין בתי ספר שונים ולהטיל עבודה קשה יותר על כולם . על אף כל זאת חלה במהלך 25 השנים האחרונות ירידה מתמדת בביצועיהם של מורים ושל בתי ספר בארצות הברית בהשוואה לאמות מידה בינלאומיות . אולם למרות הירידה הזו , במשך יותר משני עשורים של רפורמה חינוכית , ארצות הברית כמו אומות אנגלו - אמריקניות רבות אחרות מממשת את הגדרתו של אלברט איינשטיין לאי - שפיות : הן עושות אותו דבר פעם אחר פעם אבל מצפות לתוצאות שונות . כל אותן שיטות רפורמה שנחלו כישלון חרוץ במהלך יותר משני עשורים באומות אנגלו - אמריקניות רבות - כוח , לחץ , התערבות מלמעלה , שווקים , תחרותיות , סטנדרטיזציה , מבחנים , מסלולים מהירים וקלים יותר להכשרת מורים , סגירת בתי ספר כושלים , פיטורי מורים ומנהלים לא יעילים והתחלות חדשות עם מורים צעירים ועם בתי ספר שרק הוקמו – מקבלות צורה חדשה ונאכפות ביתר שאת וביתר נחישות .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help