sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתיחה היוכל איש חקור את מושאי אהבתו ? ברצון ובלב שלם הריני מודה שהתאהבתי ברבי אברהם יצחק הכהן קוק ( הראי " ה ) זצ " ל ובדרכו , עוד בהיותי בן , 12 בקוראי את האיש נגד הזרם ( מאת שמואל הכהן אבידור ) בפרקים נמשכים משבוע לשבוע בעיתון פנים אל פנים . מאז כבר גמלה בלבי ההחלטה ללמוד בישיבת מרכז הרב בתום לימודי התיכון , וכך עשיתי , ב " ה . מאז שלובים חיי בדרך האורות לבלי הפרד . חושב אני , שלו ניסיתי לכתוב עבודת מחקר על הראי " ה בגיל צעיר לא הייתי מסוגל לכך . ממרחק השנים ונפתוליהן , והוויכוחים סביב דרך האורות מכל הצדדים - והייתי מעורב אישית ברבים מהם - יכול אני להשקיף במנוחה יחסית , ומתוך עמדה רוחנית עצמאית ומוצקה , גם על מושאי אהבתי היותר עמוקה . מדברי הראי " ה עצמם אני שואב גם את כוחה של הביקורת : " האהבה הגדולה שאנחנו אוהבים את אומתנו , לא תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה . אבל הננו מוצאים את עצמיותה ( פנימיותה ) , גם אחרי הביקורת היותר חופשית , נקייה מכל מום . " כלך יפה רעיתי , ומום אין בך " ( שיר השירים ד ' ז ); ( אורות עמ ' קמ " ט ) . * * * ספר זה מושתת על עבודת הדוקטורט שלי , והוא מסע של עיון בכתבי הראי "ה יוצר האורות , על פי מפתח כולל של עיקרון מוביל הנתון בשם הספר , והוא מעין מפת דרכים לתחומים השונים של יצירתו , וגם של הנהגתו הציבורית של הראי " ה . הספר מיועד כאחד ליודעי חן , וגם לאלה שזה להם מפגש ראשון עם היצירה התורנית - רוחנית החשובה ביותר בדורות האחרונים המפתח הכולל - המקור הכפול של השראה וסמכות - הוא פרי עיון , הוראה ומחקר שלי בכתבי הראי " ה במשך חמישים שנה ( מאז כניסתי לישיבת מרכז הרב בראש חודש אלול תשכ " ג ) . הוא שונה ממפתחות חקר אחרים שהוצעו על ידי מעיינים וחוקרים במשך שבעים שנה ומעלה . המפתח המוצע בספר זה כולל עיון גם בכתבים השונים , גם בשלבי ההארה והעריכה ( במבוא ) , גם בהשראת רוח הקודש , גם במוסר , גם בהלכה ובהנהגה הציבורית . בדרך כלל , נידונו תחומים אלה בנפרד - מעיינים וחוקרי הכתבים מיעטו לעסוק בהנהגה הציבורית , ולהפך . לכן , יש בחלק הראשון פרקי השראה , בנבואה וברוח הקודש - מאת ה' מתוך הנשמה ; בחלק השני פרקי השראה וסמכות במוסר ובטעמי המצוות , ופרקי

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help